ضرورت توجه به فناوری اطلاعات و ارتباطات در رشته‌های تحصیلی

 حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد  دانشگاهی در کنفرانس بین‌المللی وب‌پژوهی با بیان اینکه در توسعه اقتصادی بحث دانش‌بنیان اهمیت خاصی دارد گفت: برای استفاده از ارزش افزوده بالای بحث دانش‌بنیان ،جامعه باید در همه زمینه‌ها دانش‌بنیان شده و دانش‌بنیان هم اداره شود که از عوامل تحقق این موضوع توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

وی با بیان اینکه کشور هند 120 میلیارد دلار صادرات فناوری اطلاعات دارد، گفت: این مسئله نشان می‌دهد که فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌تواند یکی از محورهای توسعه اقتصادی کشور باشد.طیبی ادامه داد: ما در این بخش رتبه 90 را در دنیا داریم به همین دلیل ضروری است که در رشته‌های دانشگاهی نیز این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

وی اصلاح و کارآمد کردن نظام ملی فناوری و نوآوری را یکی از اقدامات مهم برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات برشمرد و گفت: باید در حمایت‌های مالی و قانونی یکپارچگی داشته باشیم زیرا در این صورت به توسعه حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دست می‌یابیم.

به گفته رئیس جهاد دانشگاهی تسهیل امکان صادرات محصولات، توسعه امکانات در مناطق دور و توسعه خطرپذیر از عوامل توسعه فناوری اطلاعات است.

وی ادامه داد: سرعت تغییرات فناوری در این حوزه بالا است و برای به روز شدن در این بخش اساتید ما باید به طور دائم درگیر کارهای پژوهشی باشند . با توجه به اینکه این فناوری تمام ابعاد زندگی را مورد توجه قرار می‌دهد باید بحث‌های میان‌رشته‌ای نیز در این زمینه مطرح شود.

وی با اشاره به اقدامات جهاد دانشجویی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: تشکیل گروه‌های پژوهشی فاوا و پژوهشکده فاوا و اختصاص سهم مهمی از آموزش علمی- کاربردی و آموزش‌های کوتاه مدت جهاد دانشگاهی به این بخش از اقدامات ما بوده است.

شایان ذکر است؛ نخستین کنفرانس بین‌المللی وب‌پژوهشی از امروز چهارشنبه 26 فروردین ماه در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه علم و فرهنگ آغاز شده و تا فردا پنجشنبه 27 فروردین ماه ادامه دارد. در این کنفرانس نشست‌های تخصصی برای بررسی موضوعات مختلف وب با حضور بزرگان وب جهان برگزار می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا