رونمائی از نسل جدید اندام مصنوعی در ایتالیا

دانشمندان ایتالیائی در موسسه بایو روبوتیک شهر پیزا Institute of Biorobiotics in Pisa موفق به طراحی و ساخت دست مصنوعی هوشمندی شده اند که ادعا می شود کاملا مانند دست عادی انسان رفتار کرده و وظایف محوله را به همان دقت و ترتیب انجام می دهد . این خبر به طور رسمی روز دوشنبه از سوی این موسسه اعلام شد .

در همین زمینه کریستین کیپریانی Christian Cipriani که مدیر ارشد این پروژه محسوب می شود در بیانیه ای رسمی اعلام کرد : " این محصول جدید " دست من " 'My-Hand نامیده می شود که مخفف عبارت Myoelectric-Hand است . این محصول در یک پروژه ساخت اندام مصنوعی ساخته شده و محصول تلفیق تکنولوژی و طراحی مدرنی است که تیمی حرفه از پژوهشگران در تولید آن سهیم بودند . این دست مصنوعی برای این هدف طراحی شده تا کاربر آن به راحتی و بدون مشکل از آن در محیط های عمومی استفاده کرده و آن را به نمایش بگذارد نه اینکه از داشتن آن شرمسار بوده و آن را مخفی کند . "

نسل جدید اعضای مصنوعی بدن دارای یک روکش سیلیکونی به عنوان پوشش محافظ بوده و توسط قطعات نازک تیتانیوم پشتیبانی می شود . این محصول جدید وزنی در حدو 7 اونس ( برابر با 198 و نیم گرم ) داشته و این وزن کمتر از نیمی از سنگینی سایر دست های مصنوعی موجود در بازارهای جهانی است . گفتنی است که این دست مصنوعی قابلیت روکش شدن با طیف متنوعی از رنگ های مختلف پوست بدن را دارد که به این ترتیب رنگ روکش سیلیکونی آن با رنگ بدن فرد استفاده کننده ، یکسان خواهد بود .  

در این پروژه اروپائی که  WAY نام دارد از پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا استفاده شده است و همچنین برای نصب و کارگزاری آن در افراد استفاده کننده ، نیازی به انجام عمل جراحی وجود ندارد .

در همین زمینه مارکو کونتروتزی Marco Controzzi ، مهندس طراحی این دست مصنوعی اعلام کرد : " ما اعتقاد داشتیم که برای ساخت این اندام مصنوعی باید از کمترین تعداد موتورهای محرکه استفاده کرد و در عین حال این دست مصنوعی باید قادر به انجام تمامی حرکات مورد نیاز کاربر خود در طول روز باشد . "

 گفتنی است ، پیش از رو نمائی رسمی از این دست مصنوعی ، Hand My به طور آزمایشی روی افراد داوطلب متعددی استفاده شده است . یکی از این شرکت کنندگان ، میرکو منینی Mirco Menini  نام دارد . این فرد 32 ساله در مورد تجربه خود از استفاده از این دست مصنوعی گفت : " استفاده از این محصول برای من یک تجربه بسیار خوب محسوب می شود . این دست مصنوعی به من امکان می داد تا از اشیا و وسایل مختلفی استفاده کنیم . حساسیت و ظرافت Hand My به اندازه ای است که با کمک آن حتی می توان یک برگ کاغذ را برداشته و استفاده کرد . "

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا