رقابت 665 طرح کسب‌وکار در جشنواره ملی شیخ بهایی

 دکتر کوروش خسروی، دبیر جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی با بیان اینکه این جشنواره اولین جشنواره در حوزه کارآفرینی است، گفت: این جشنواره از سال 81 فعالیت خود را آغاز کرده است و امسال سیزدهمین دوره آن در حالی برگزار می‌شود که از سال 95 جهت‌گیری این رویداد به سمت اقتصاد مقاومتی بوده است.

وی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش مسابقه‌ای و غیرمسابقه‌ای برگزار می‌شود، اظهار کرد: در بخش غیرمسابقه‌ای نمایشگاه‌هایی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری و معرفی ابزارهای نوین برای تامین مالی با همکاری فرابورس برگزار خواهد شد و در بخش مسابقه‌ای نیز اقدام به ارزیابی طرح‌های ارائه شده می‌شود.

خسروی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره سه اقدام اساسی اجرایی می‌شود، یادآور شد: ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر فناوری از جمله اقدامات این دوره از جشنواره است که در طی آن 90 فرصت سرمایه‌گذاری و فن‌آفرینی که از سوی داوران جشنواره مجوز دریافت کرده‌اند، معرفی می‌شوند.

دبیر جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی، نشست‌های انتقال تجربیات را از دیگر رویدادهای جشنواره سیزدهم شیخ بهایی نام برد و اضافه کرد: در این نشست‌ها تجربیات کارآفرینان و فن‌آفرینان در سه گروه ارائه می‌شود. علاوه بر آن در این دوره از جشنواره اقدام به معرفی ابزارها و مدل‌های نوین توسعه کارآفرینی خواهد شد.

وی در این باره توضیح داد: در حال حاضر ابزارهای جدید مالی مانند صندوق پروژه، صندوق‌های جسورانه، بازار شرکت‌های دانش‌بنیان و بازار دارایی‌های فکری برای حمایت از ایده‌ها ایجاد شده است و در این دوره از جشنواره ما درصدد هستیم تا صندوق پروژه را برای علاقه‌مندان معرفی کنیم.

به گفته وی، هر شرکتی که بتواند توانمندی خود را اثبات کند و بتواند چندین میلیارد پول را به خوبی مدیریت کند و از سوی بازار بورس طرح آنها به تایید برسد، می‌تواند از ابزارهای جدید مالی از جمله ورود به تابلوی بورس استفاده کند.

خسروی با تاکید بر اینکه از سال قبل فضایی با عنوان «نشا» (نقطه شروع ارتباط) در جشنواره ایجاد کردیم، اظهار کرد: نشا یک فضای منحصر به فردی است که در جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی در اختیار سازمان‌های بزرگ، شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران برای مذاکره اختصاصی با فن‌آفرینان گذاشته می‌شود و در این دوره از جشنواره نیز فضایی برای بازرگانان به منظور بازاریابی و فروش محصولات دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش طراحان کسب و کار فن‌آفرینان این جشنواره تاکنون 665 طرح کسب و کار به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که از این تعداد 402 طرح در بخش طرح کسب و کار دانشجویی و 263 طرح مربوط به بخش آزاد می‌شود. در بخش فن‌آفرینان 159 طرح ارسال شده که 43 طرح به صورت تلفنی و 29 طرح به صورت بازدید در سراسر کشور داوری شده است.

به گزارش ایسنا، سیزدهمین دوره جشنواره فن‌آفرینی شیخ بهایی در روزهای هفت و هشت اردیبهشت‌ماه در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا