اینترنت 4G برای تمام ساکنان زمین

به زودی هر فردی در هر گوشه از از دنیا که سیستم ارتباطاتی نظیر تلفن همراه هوشمند یا تبلت مجهز به فناوری 4G در دست داشته باشد از سیگنالهای 4G LTE یا بالاترین سرعت اینترنت بهره مند خواهد شد.

هم اکنون از اینترنت به عنوان یکی از نافذترین شبکه های جهان یاد می شود اما شاید بد نباشد بدانیم که کمتر از نیمی از مردم سراسر جهان به این شبکه دسترسی دارند. در نتیجه با یک حساب سرانگشتی ساده متوجه می شویم بالغ بر 4 میلیارد در سراسر جهان محروم از اینترنت هستند.

در هفته های پیش رو پروژه ای خلاقانه توسط گوگل عملیاتی می شود که در صورت موفقیت تقریبا هر کسی در هر نقطه از جهان که زندگی می کند به بالاترین سرعت فعلی اینترنت یعنی 4G LTE دسترسی پیدا خواهد کرد.

این پروژه بزرگ و سراسری که تحت عنوان Loon شناخته می شود از مدتی پیش کار خود را آغاز کرده و قرار است فاز اصلی آن به زودی عملیاتی شود.

اما هدف چیست؟ شرکت گوگل بر اساس یک طرح کلی و برنامه ریزی شده در نظر دارد با استفاده از شبکه ای از بالن ها که در ارتفاع بالا پرواز می کنند سیگنالهای 4G LTE را در سراسر زمین ارسال کنند. بدین ترتیب هر فردی که دارای دستگاهی مجهز به فناوری 4G باشد می تواند از این امکان جدید استفاده کند.

گفته می شود تا پایان سال جاری میلادی بالغ بر 100 بالن مخصوص تا ارتفاع استراتوسفر (ارتفاعی در حدود 20 کیلومتر) اوج خواهند گرفت.

گوگل در نظر دارد تا افرادی که در دورافتاده ترین نقاط زمین زندگی می کنند نیز به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کنند. استفاده از آموزش آنلاین از جمله اهداف این برنامه عنوان شده است.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا