ارسال دستگاههای لرزه نگاری به خراسان رضوی

به گزارش مهر،دکتر محمد مختاری، رئیس مرکز پیش بینی زلزله پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله اظهار داشت: امروز تیمی از کارشناسان پژوهشگاه زلزله به محل وقوع زلزله در اطراف مشهد حاضر می شوند تا این زمین لرزه از نظر علمی مورد بررسی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه هدف از اعزام این تیم، بررسی جزییات زمین لرزه است، خاطر نشان کرد: بناست تا حدود ۲۰ دستگاه لرزه نگاری شبکه متراکم به اطراف این زمین لرزه که روز چهارشنبه، ۱۶ فروردین رخ داده، فرستاده شود تا به صورت دقیق، عوامل موثر در این زلزله را بتوانیم تعیین کنیم.

به گفته رئیس مرکز پیش بینی زلزله پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، برای بررسی دقیق وقوع زمین لرزه ای که اتفاق افتاد نیاز به زمان بیشتری داریم، امیدواریم که بتوانیم با استفاده از این دستگاههای لرزه نگاری شبکه متراکم جزییات دقیق زمین لرزه را بدست آوریم.

 صبح دیروز، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی شش ریشتر رأس ساعت ۱۰ و ۳۹ دقیقه صبح چهارشنبه شانزدهم فروردین ۹۶  سفید سنگ خراسان رضوی را تکان داد. این زمین‌لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، عرض جغرافیایی ۶۰.۲۶ درجه و طول جغرافیایی ۳۵.۸۳ درجه به وقوع پیوست و پس لرزه های آن همچنان ادامه دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا