اعلام خبر تولید انبوه تراشه‌های 5 نانومتری در سال 2020

شرکت تایوان سمیکانداکتور (Taiwan Semiconductor) بزرگترین تولیدکننده تراشه متراکم در این کشور اعلام کرد، قصد دارد تولید اولیه تراشه‌های خود با فناوری 5 نانومتری را در نیمه اول سال 20199 آغاز خواهد کند. این تولید اولیه با عنوان خطرتولید (risk production) معرفی شده است. این شرکت اعلام کرده که تقریباً یک سال طول خواهد کشید تا از مرحله خطر تولید به مرحله تولید انبوه برسد. در صورتی که برنامه‌ها براساس زمانبندی اعلام شده پیش برود، تولید انبوه این تراشه‌های حاوی فناوری 5 نانومتری در نیمه اول سال 2020 انجام خواهد شد.
تولیدکنندگان تراشه معمولاً براساس قانون مور فناوری تراشه‌ را توسعه می‌دهند. این شرکت قصد دارد تولید انبوه تراشه‌های مبتنی بر فناوری 7 نانومتری را در نیمه اول سال 2018 آغاز کند. تراشه‌های 5 نانومتری دوبرابر بیشتر از تراشه‌های 7 نانومتری ترانزیستور دارند.
ارائه این تراشه‌ها در راستای پاسخ‌دهی به نیاز بازار است که موجب بهبود کارایی مصرف انرژی می‌شود. در حال حاضر سرمایه‌گذاران چشم به این فناوری شرکت تایوان سمیکانداکتور دوخته‌اند. شرکت‌هایی نظیر سامسونگ و گلوبال فاندریز نیز به دنبال ارائه چنین فناوری هستند، اما به نظر می‌رسد این شرکت تایوانی در مسیر صحیحی برای ارائه فناوری 55 نانومتری و کسب سهم بیشتری از بازار قرار گرفته است.
این شرکت تایوانی با سرمایه‌گذاران خود با صداقت و شفافیت زیادی تعامل دارد و آخرین اطلاعات و به روزرسانی‌ها را به آنهااطلاع می‌دهد.. در صورتی که قرار به تأخیر در ارائه فناوری باشد، این موضوع را با آنها در میان می‌گذارد.
شرکت اپل قصد دارد در تلفن‌های همراه آیفون خود در سال 2020 از فناوری 5 نانومتری شرکت تایوان سمیکانداکتور استفاده  کند که این موضوع برای مسئولان این شرکت باعث خرسندی است. پیش از این شرکت اپل تراشه‌های خود را از سامسونگ خریداری می‌کرد که به دلیل رقابت نزدیک این دو شرکت، اپل ترجیح داده تا تراشه‌های جدید خود را از شرکتی به غیر از سامسونگ تهیه کند.
 
گزارش:مهگل غفاری
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا