برنده جایزه تحقیقات سلامت کودکان معرفی شد

جایزه سالانه گیل و ایرا دروکیر (Gale and Ira Drukier Prize) به متخصصان جوانی اهدا می شود که تحقیقات آنها، سهم قابل توجهی در جهت بهبود سلامت کودکان و نوجوانان داشته باشد.

جایزه گیل و ایرا دروکیر در تحقیقات سلامت کودکان دسامبر سال 2014 بنیان گذاشته شد. این جایزه بخشی از کمک 25 میلیون دلاری خانواده دروکیر به واحد تحقیقات پزشکی وایل کرنل (Weill Cornell) محسوب می شود.

واحد تحقیقات پزشکی وایل کرنل دانشکده پزشکی دانشگاه کرنل، دکتر جوشوا میلنر، رئیس بخش ژنتیک و پاتوژنز آلرژی در موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی (NIAID) آمریکا را به عنوان برنده این جایزه معرفی کرد.

این جایزه بدلیل تحقیقات نوآورانه با تمرکز بر کشف و درک پایه ژنتیکی و فیزیولوژیکی بیماری های آلرژیک و تلاش برای توسعه درمان های پیشرفته به دکتر میلنر تعلق گرفت.

کشف یک تغییر ژنتیکی که منجر به افزایش سطوح خونی تریپتاز پروتئین (protein tryptase) شده و اغلب با واکنش های آلرژیک از جمله کهیر و خارش همراه بوده و درعین حال منجر به سندرم روده تحریک پذیر، سردرد و دردهای مزمن می شود، از جمله از جمله مهمترین تحقیقات پایه و بالینی دکتر میلنر هستند.

وی همچنین موفق به شناسایی یک اختلال نادر ناشی از یک جهش ژنی به نام  PLAID شد که منجر به واکنش های آلرژیک نسبتا شدید به هوای سرد می شود، گردید. کشف اختلال ژنتیکی نادر کمبود PGM3 ناشی از جهش در آنزیم PGM3 که منجر به انواع شدید آلرژی و عفونت در کودکان می شود، از دیگر کشفیات مهم این متخصص آلرژی و ایمونولوژیست آمریکایی است.

به گفته دکتر آگوستین چوی، رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه کرنل، کشفیات مهم دکتر میلنر به ارتقاء درک پزشکان از بیماری های ژنتیک و آلرژیک که کودکان را تحت تأثیر قرار می دهد، کمک کرده و منجر به مشخص شدن علل اختلالات ناشناخته ای شده است که مسیر را برای توسعه درمان های جدید هموار می کند.

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: weill.cornell.edu

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا