گزارش تصویری از شمالی ترین شهر دنیا

دمای این شهر هیچ گاه  از شش درجه سانتیگراد بالاتر نمی رود و زمستان های بسیار سردی دارد به طوری که سه ماه از زمستا ن، شهر در تاریکی کامل فرو می رود . نکته مهم و عجیب این شهر این است که در این شهر اجازه تدفین هیچ فردی وجود ندارد و اگر کسی در این شهر بیمار شود و این بیماری شدت یافته و احتمال مرگ بیمار وجود داشته باشد ، به سرعت او را از شهر خارج کرده و به دیگر شهرهای کشور نروژ می رسانند تا مورد درمان قرار گیرد و در صورت خوب شدن به لانگیربین باز می گردد و اگر بمیرد در آن جا به خاک سپرده می شود و دیگر به لانگیربین باز نمی گردد . در صورتی هم که فردی به صورت تصادفی یا بر اثر سانحه در این شهر از دنیا رود ، جسد آن فرد در این شهر دفن نمی شود و به شهری دیگر انتقال پیدا می کند تا در آنجا به خاک سپرده شود.

علت ممنوع بودن هر نوع تدفین در  این شهر، لایه منجمد زیر زمین و دمای بسیار پائین هوا است که از تجزیه جسد مرده جلوگیری می کند . هفتاد سال پیش پژوهش هائی در این رابطه انجام شده و دانشمندان به این نتیجه رسیدند که به دلیل سرمای زیاد در این منطقه ،خاک آن دارای دمایی برابر یا کمی پایین تر از انجماد آب است و همین موضوع باعث می شود تا جسد هرگز نپوسیده و به طور طبیعی مومیائی شود . به همین دلیل  از آن سال به بعد هیچ جسدی در این شهر دفن نشده است.                                                             

یکی دیگر از قوانین عجیب موجود در این شهر ؛ ممنوع بودن نگهداری گربه است . مهمترین دلیل این موضوع نیز ، زندگی چندین گونه از پرندگان منحصر به فرد و در خطر انقراض در این شهر است که گربه ها اصلی ترین شکارچیان این پرندگان محسوب می شوند و به همین دلیل هیچ کس حق نگهداری گربه در خانه خود را ندارد .

البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که دمای پائین هوا در این شهر سبب شده است تا "خزانه جهانی بذر سوالبارد" (Svalbard Global Seed Vault) در این محل ساخته شود . این خزانه ، انباری از بذرهای گوناگون موجود در سراسر جهان است و در آن  بیش از هفتصد و پنجاه هزار گونه بذر محصول غذایی ذخیره شده تا در هنگام پیش آمدهای طبیعی همچون خشکسالی ، آفت زدگی ، گرم شدن کره زمین و یا حتا مخاطرات غیر طبیعی همچون جنگ از خطر انقراض آن ها جلوگیری شود .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا