۵ کشور درآمدزا از طریق اپلیکیشن های موبایل

به گزارش مهر،گزارش تازه این موسسه نشان می دهد که بازارهای برنامه های موبایلی در سال های آتی کماکان با استقبال فراوان مواجه می شوند و صرف هزینه در جهان برای خرید و استفاده از این نوع برنامه ها در سال ۲۰۲۱۱ به رقم سرسام آور ۱۳۹ میلیارد دلار می رسد.

در مقام مقایسه باید گفت این رقم در سال ۲۰۱۶ برابر با ۶۱.۸ میلیارد دلار و در سال ۲۰۱۷ معادل ۸۲.۲ میلیارد دلار برآورد شده است. از ۱۳۹ میلیارد دلاری که در سال ۲۰۲۱ صرف خرید و استفاده از برنامه های موبایلی می شود ۷۶.۵ میلیارد دلار مربوط به کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه، حدود ۳۵ میلیارد دلار مربوط به کشورهای قاره آمریکا و ۲۷.۵ میلیارد دلار مربوط به منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا خواهد بود.

بر اساس برآوردهای App Annie فروشگاه موبایلی شرکت اپل موسوم به iOS App Store کماکان بیشترین محبوبیت را خواهد داشت و در سال ۲۰۲۱ بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار درآمد برای اپل به ارمغان می آورد. پس از آن هم گوگل پلی و دیگر بازارهای فروش برنامه های موبایلی اندرویدی قرار دارند.

مجموع درامدزایی برخی از بازارهای موبایلی مشهور به غیر از گوگل پلی مانند Tencent، Baidu، Xiaomi، Huawei از ۱۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ به ۲۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷۷ می رسد. از جمله بازارهای نوظهور برنامه های موبایلی می توان به چین، مکزیک، برزیل و اندونزی اشاره کرد. اما بیشترین میزان درآمدزایی برای مالکان این بازارها مربوط به امریکا، چین، ژاپن، کره جنوبی و انگلیس خواهد بود. این سهم از ۷۵ درصد در سال ۲۰۱۶ به ۸۵ درصد در سال ۲۰۲۱ خواهد رسید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا