کنترل موفقیت آمیز لاک پشت ها با ذهن انسان

به گزارش مهر،رابط کاربری کنترل لاک پشت ها با استفاده از ذهن انسان ها از برخی قابلیت  های رایانه های جدید که قادر به دریافت مستقیم فرامین مغزی هستند و برخی رابط های کاربری رایانه ای قابل نصب بر روی مغز، بهره می گیرند.

این مجموعه با ارسال سیگنال هایی از مغز به رایانه ها و سپس رایانه ها برای مغز فرایند مذکور را به انجام می رسانند. در سال های اخیر چند آزمایشگاه در جهان سیستم های کنترل از راه دوری را برای هدایت و مدیریت حیوانات ابداع کرده اند. اما این سیستم ها جامعیت لازم را نداشته و برای هدایت آنها باید الکترودهایی در مغز حیوانات یا سیستم عصبی آنها نصب می شد.

اما سیستم جدید برای هدایت حیوانات از غریزه آنها و همین طور فناوری های پیشرفته تری بهره می گیرد. لاک پشت ها از هوش و توانایی سرشاری برای شناخت محیط اطراف و درک تفاوت طول موج های مختلف نور و … برخوردارند و لذا برای آزمایش چنین سیستمی کاملا ایده آل هستند.

سیستمی که برای کنترل از راه دور لاک پشت ها بر روی پشت آنها نصب می شود متشکل از یک موتور، دوربین، گیرنده و فرستنده وای – فای، رایانه کوچک کنترلی و باتری است که برای شناسایی موانع و حرکت به سمت اهداف از قبل تعیین شده قابل استفاده است.

هدایتگر انسانی این سیستم هم یک رابط کاربری رایانه ای را بر روی سر خود قرار می دهد و و از این طریق سیگنال های دستوری خود را برای لاک پشت ارسال می کند. کاربر انسانی با مشاهده تصاویر دوربین می تواند لاک پشت را هدایت کند و او را به سمت چپ و راست یا جلو براند.

طراحی این سیستم راه را برای ارتقای فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و همین طور انجام موفق ماموریت های امداد و نجات، شناسایی و نظارت و کنترل با استفاده از ربات های هوشمند و برخی حیوانات هموار خواهد کرد.