رکورد تاریخی فورد GT با ۴۷۲ کیلومتر بر ساعت

به گزارش زومیت،این روزها همه از فورد GT مدل ۲۰۱۷ یاد می‌کنند که تحویل محدود آن در آمریکا آغاز شده است؛ اما انگار دود از کنده بلند می‌شود و مدل ۲۰۰۶ قرار است همچنان خبرساز باشد. پیست مشهور تگزاس مایل (Texas Mile) به‌تازگی رکورد سرعت ۲۹۳.۶ مایل بر ساعت، معادل ۴۷۲.۵ کیلومتر بر ساعت را برای GT مدل ۲۰۰۶ ثبت کرده که بالاترین سرعت تاریخ خودروهای سواری جهان، در مسافت ۱ مایل (۱۶۰۰ متر) است.

ford gt Tuning 470 kmph

مدلی که توانست به این سرعت دست یابد، توسط تیم موتوراسپرت M2K آماده شده بود. پیشرانه‌ی ۸ سیلندر و ۵.۴ لیتری این خودرو با یک سیستم کنترل قدرت (ECU) بهینه‌سازی شده‌ موسوم به MoTeC M800 کار می‌کند که با توربوشارژ غول‌پیکر آن هماهنگ است و استفاده از قدرت نهایی  ۲۵۰۰ اسب بخار را ممکن می‌کند. شرکت NCS چالش بزرگ کالیبره کردن این قدرت، تنظیم موتور و طراحی سیستم برق آن را عهده‌دار بوده است و شرکت مهندسی آلمان (Ahlman Engineering)  تنظیم سیستم تعلیق و فنربندی را به‌خوبی انجام داده و کیت بدنه‌ی آیرودینامیک این خودرو را نیز بهینه‌سازی کرده است.

این رکورد تازه در گینس ثبت شده و سرعت ۴۵۶ کیلومتر بر ساعت  قبلی را با اختلاف قابل توجهی شکسته است.  جالب اینجا است که رکورد قبلی هم متعلق به یک فورد GT مدل ۲۰۰۶ بود که در باند پرواز مرکز فضایی کندی ثبت شد. از اکتبر ۲۰۱۲ تاکنون ابرخودروهای زیادی برای شکستن این رکورد تلاش کرده بودند، اما این افتخار به تیم M2K رسید.

پیست تگزاس مایل، در واقع بخشی از آزادراه ویکتوریا در این ایالت است که از سال ۲۰۰۳ پذیرای مسابقات سرعت و افراد مستقل به آزمودن خودروهای خود بوده و ثبت رکورد در آن قوانین خاصی دارد. رویداد تگزاس مایل به مدت سه روز متوالی در ماه مارس هر سال انجام می‌شود و در تست سرعت مسیر ۱ مایل (۱۶۰۰ متر)، شرکت‌کنندگان باید از حالت سکون به نهایت سرعت در انتهای مسیر برسند؛ اما در مسافت نیم مایل نیز  سرعت خود را به صفر برسانند. رکورد خودروهای مختلف در وب‌سایت رسمی تگزاس مایل ثبت شده و در دسترس علاقه‌مندان است.

ford gt standard

سال گذشته نیز خودروی فورد تیم M2K توانسته بود به مرز سرعت ۴۵۰ کیلومتر بر ساعت دست‌یابد، اما موفق به شکستن رکورد جهانی نشده بود. این درحالی است که بوگاتی شیرون به دلیل نوع تایرهای استاندارد آن به سرعت  ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده و هنسی ونوم GT، در مسافتی بیش از ۱ مایل توانسته است به سرعت ۴۳۲۲ کیلومتر بر ساعت دست‌ یابد. مهندسین M2K و تیم تیونینگ NCS قول داده‌اند دست از بهینه‌سازی فورد GTT برندارند و برای شکستن رکورد خود تلاش کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا