پنجمین کنفرانس هوش مصنوعی و روباتیک برگزار شد

دکتر محمدکیمیاقلم معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در این مراسم با تاکید بر اهمیت این سمپوزیوم، گفت:سمپوزیوم بین المللی روبوکاپ آزاد ایران بسیار مهم است و ارزش آن اگر بیشتر از مسابقات روبوکاپ نباشد، کمتر نیست.وی ادامه داد:در مسابقات روبوکاپ دست آوردهای علمی حوزه ی روباتیک دیده می شود، اما در اینجا مشخص می شود که برای کسب آن دست آوردها چه فعالیت ها و تلاش های انجام شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با بیان تاریخچه ی کوتاهی از شکل گیری مباحث علمی در دوران مختلف تمدن بشری، گفت: گوتنبرگ با ساخت دستگاه چاپ، باعث شد علم مکتوب و کتاب ها بسیار راحت تر چاپ شوند و علم به دیگران منتقل شود.کیمیاقلم خاطرنشان کرد:این همایش ها انتقال دانش بین پژوهشگران را امکان پذیر می کند و به همین دلیل در رشد علم اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی افزود: امروزه دسترسی به علم بسیار آسان شده است و این می تواند فرصت بسیار خوبی برای پیشرفت شما دانشجویان باشد.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ادامه داد: شما دانشجویان باید از امکانات خوب عصر حاضر استفاده کنید؛ همیشه کسب دانش و دانستن یک اصل زیبا و ابزار آن برای نسل شما بیشتر از هر دورانی مهیا است.

دکتر امید سجودی دبیر اجرایی هفتمین سمپوزیوم بین المللی روبوکاپ آزاد ایران نیز ضمن قدردانی از تمامی دست اندرکاران برگزاری آن گفت: 129مقاله به دبیرخانه ی این سمپوزیوم ارسال شده بود که از این تعداد 63 مقاله فارسی و 66 مقاله نیز انگلیسی بود که پس از داوری، در نهایت 40 مقاله جهت ارایه برگزیده شدند.

وی ادامه داد: ارایه مقالات در 6 نشست تخصصی برنامه ریزی شده است و در نهایت 3 مقاله ی برتر ضمن کسب جایزه، جهت چاپ در مجلات معتبر علمی انتخاب خواهند شد.همچنین در این مراسم دکتر محمدباقر منهاج، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر و استاد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با ارایه ی مباحثی در خصوص علم روباتیک و کاربردهای آن، به ایراد سخنرانی پرداخت. پنجمین کنفرانس هوش مصنوعی و رباتیک و هفتمین سمپوزیوم بین المللی ربوکاپ آزاد ایران از 23 تا 24 فروردین برگزار شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا