کشف تأثیر مثبت موسیقی بر بهبود تمرکز در کودکان

سیناپرس: گروهی ازمحققان در قالب مطالعه ای با محتوای بررسی ارتباط میان نواختن ادوات موسیقی و توسعه ساختارهای مغزی دریافته اند مغز کودکانی که موسیقی می نوازند قابلیت های به مراتب بهتری نسبت به مغز سایر کودکان دارد به طوریکه در این دسته از افراد توجه و تمرکز با کیفیت بالاتری صورت می گیرد.

این یافته ها همچنین نشان می دهد این دسته از کودکان در کنترل احساسات و کاستن از سطح عصبانیت و خشم توانایی بهتری دارند.

این مطالعه که بزرگترین بررسی تأثیرگذاری موسیقی بر فعالیت های مغزی در جهان به شمار می آید توسط گروهی از محققان کالج پزشکی دانشگاه ورمونت آمریکا صورت گرفته است.

آنها برای این منظور تصاویر اسکن شده مغز 232 کودک و نوجوان 6 تا 18 سال را مورد بررسی دقیق قرار داده اند.

بر اساس یافته های محققان علوم پزشکی، همزمان با بزرگتر شدن کودکان، ضخامت قشر مخ یا همان لایه خارجی مغز شروع به تغییر می کند. در مطالعات قبلی مشخص شده بود قطور بودن یا نازکی بخشهای خاصی از قشر مخ بیان کننده ابتلای فرد به افسردگی یا خشم مزمن در وی است. همچنین اختلالات مربوط به تمرکز کردن، داشتن روحیه پرخاشگرایانه و رفتارهایی از این دست می تواند با ضخامت قشر مخ در ارتباط مستقیم باشد.

اکنون محققان کالج پزشکی دانشگاه ورمونت به این نتیجه رسیده اند که کودکانی که معمولا از ادوات موسیقایی استفاده می کنند و یا به عنوان مثال به پیانو گوش می دهند دارای عملکرد مغزی بهتری در ارتباط با ایجاد تمرکز و ارایه محدودتر رفتارهای پرتنش هستند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا