راه اندازی پارک علم وفناوری سلامت درتهران

به گزارش ایرنا،دکتر سیدعلی جواد موسوی افزود: برای این مجموعه زمینی به مساحت 50 هکتار در ملارد درنظرگرفته شده است و شرکت های دانش بنیان موفق و صاحب ایده دانشگاه در سال جاری پس از کسب مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این پارک مستقر می شوند.
وی اظهار کرد: دستگاه هایی مانند استانداری تهران، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان منابع طبیعی همکاری مناسبی برای تامین زمین این پارک داشته اند.
موسوی، به کسب مجوز راه اندازی مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی ایران اشاره کرد و گفت: در حال تهیه ساختمان برای این مرکز هستیم تا شرکت های دانش بنیان دانشگاه در آن مکان مستقر شوند.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: پارک علم و فناوری سلامت و مرکز رشد فرصتی مناسب برای تبدیل ایده به ثروت هستند و ما سعی می کنیم با حمایت از شرکت های دانش بنیان نهایت استفاده از این فرصت را برای تحقق ایده به ثروت ببریم.

** هدایت طرح های پژوهشی دانشگاه به سمت سلول های بنیادی 
موسوی اظهار کرد: بخش عمده ای از طرح های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال گذشته روی حوزه سلول های بنیادی متمرکز شده بود.
وی به موفقیت های به دست آمده در این زمینه اشاره کرد و گفت: در زمینه پوست و استخوان به موفقیت هایی دست یافته ایم و در زمینه های دیگر از جمله ریه نیز فعالیت هایی در دست اقدام است.
موسوی تعداد طرح های پژوهشی در دست اجرا در سال گذشته را هزار و 200 طرح پژوهشی اعلام کرد و افزود: این طرح ها در زمینه های مختلف در دست اجرا است.
وی با اشاره به اینکه تعدادی از طرح های سال گذشته به بار نشسته است، ادامه داد: در سال 1394 حدود 900 طرح تحقیقاتی اجرا شد و در سال 1395 با افزایش مناسب به هزار و 200 طرح پژوهشی رسید.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: یکی از موفقیت های این مجموعه در سال گذشته انجام کارهای تحقیقاتی مشترک توسط گروه های علوم پایه و بالینی است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا