رونمائی از تازه های فناوری در هانوفر آلمان

نمایشگاه بین المللی ویژه معرفی فناوری های نوین و پیشرفته با عنوان CeBIT 2017 به میزبانی شهر هانوئفر در کشور آلمان در حال برگزاری است. در این نمایشگاه، شرکت ها و مراکز پیشرو در زمینه آی تی، ارتباطات، محصولات مرتبط با فناوری های ارتباطی، پهپادها، روبات ها، هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و … به معرفی جدیدترین دستاوردهای خود می پردازند. این نمایشگاه از روز دوشنبه آغاز به کار کرده و تا روز جمعه 24 مارس برابر با چهارم فروردین به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

درنمایشگاه CeBIT 2017 شرکت ها و مراکز پیشرو در زمینه آی تی، ارتباطات، محصولات مرتبط با فناوری های ارتباطی، پهپادها، روبات ها، هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و … به معرفی جدیدترین دستاوردهای خود می پردازند.

شعار و تم ویژه نمایشگاه هانوفر "d!conomy – no limits" به معنی اقتصاد بدون محدودیت اعلام شده و در این نمایشگاه بیش از 3 هزار شرکت از 70 کشور جهان به نمایش دستاوردهای خود می پردازند. پیش بینی می شود در نمایشگاه فوق الذکر بیش از 200 هزار نفر حاضر شده و از غرفه ها و بخش های مختلف آن دیدن کنند. یک از بخش های بسیار مهم این نمایشگاه، بخش ویژه پهپادها و هواپیماهای بدون سرنشین یا ProDrone booth است که در آن به معرفی جدیدترین فناوری های این حوزه پرداخته شده و بازدیدکنندگان می توانند از پهپادهای مختلف دیدن کنند.

در غرفه ویژه شرکت ارتباطات آلمان یا Deutsche Telekom از نسل جدید اینترنت های تلفن همراه 5G رونمائی شده است. در بخش دیگری از این نمایشگاه فناوری های واقعیت مجازی معرفی و به بازدیدکنندگان اجازه داده می شود تا با کمک سیستم ها و تجهیزات ویژه ای شرایط مشابه مسابقات اتوموبیل رانی فورمول یک را تجربه کنند. یکی از بخش های جالب این قسمت از نمایشگاه، فناوری ویژه ای است که در آن پهپادها توسط فناوری واقعیت مجازی و عینک های ویژه این فناوری، کنترل و هدایت می شوند. این فناوری توسط گروه Spectair ابداع و ارائه شده است.

در بخش روبات ها نیز انواع روبات های انسان نما، روبات های هوشمند و … معرفی شده اند. در حاشیه این بخش، مسابقات مختلفی از جمله فوتبال روبات ها و روبات های راهنما معرفی شده اند که توسط مرکز پژوهش های هوش مصنوعی آلمان تولید شده اند. شرکت چینی هواووی نیز روبات های نوازنده خود را با قابلیت اجرای قطعات موسیقی و نواختن سازهای مختلف، به نمایش گذاشته است. یکی از نمونه های جالب بخش روبات ها در نمایشگاه فناوری های برتر CeBIT 2017، روبات هایی است که بر اساس مجموعه مشهور ترانسفورمرها ساخته شده است.

 

منبع: xinhuanet

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا