اختلاف بخش احساسی مردان و زنان در چیست؟

سیناپرس: محققان از دانشگاه بازل در آخرین مقاله  به چاپ رسیده در یکی از ژورنال های معتبر(Journal of Neuroscience)  نشان داده اند که زنان، احساسات و هیجان بیشتری در هنگام دیدن تصاویر خوب یا بد نسبت به مردان ابراز می کنند و همچنین در هنگام دیدن تصاویر منفی مغز زنان فعالیت بیشتری نسبت به مغز مردان دارد.

میلنیک، مدیر این گروه تحقیقاتی از دانشگاه بازل گفت بسیاری از تحقیقات دیگر بر این موضوع که زنان احساسی تر از مردان هستند، اشاره دارند و این شرایط ما را برای تحقیقی جدید در مورد تفاوت سیستم عصبی در جنسیت انسان ها فراهم کرد.

در مجموع 3398 مرد و زن 18 تا 38 ساله در این مطالعه شرکت داشته اند و مجموعه ای از 72 عکس از تصاویر طبیعی با مزامین مثبت، معمولی و منفی به آنها نشان داده شده است. به عنوان مثال عکسی بامزه از گربه (مثبت)، اسب (معمولی) و تصادف (منفی).

شرکت کنندگان به نسبت تحت تاثیر قرار گرفتن به تصاویر امتیاز می دهند و از نتیجه  این مطالعه، محققان دریافتند زنان در تصاویر منفی و مثبت تاثیر پذیری بیشتری نسبت به مردان دارد. همچنین در بخش دیگر آزمایش از شرکت کنندگان خواسته شد تا 10 دقیقه از تصاویری که نشانشان داده بودند را به یاد آورند، که در نتیجه زنان بالاتر از مردان در به یادآوری انواع تصاویر بودند.

محققان از 696 آزمایش MRI روی شرکت کنندگان دریافتند که زنان به هنگام تماشای تصاویر منفی، بخش Motor مغز آنها فعالیت بیشتری نسبت به مردان دارد. میلنیک در ادامه گفت: اگر زنان در عکس العمل نشان دادن به خاطرات قوی ترند، می تواند توضیح خوبی برای بهتر بودن حافظه  آنها در مقایسه با آقایان باشد و نیز در به یادآوری تمام تصاویر مخصوصا تصاویر مثبت بهتر بودند. میلنیک اضافه کرد که پاسخ های عاطفی و خاطرات در زن و مرد دارای مکانیزم های متفاوتی است.

 در نهایت محققان دریافتند که گرچه زنان در به یادآوری و بیان احساسات دارای مغز فعال تری هستند ولی احتمال ابتلا به افسردگی، اختلال در اضطراب و استرس در زنان بیشتر است و تماما به خاطر اختلال در نظم عاطفی زنان است.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا