تخریب محیط‌زیست؛ تهدید امنیت ملی

 

مسئله آب، ریزگردها، شیوع بیماری‌ها بر اثر تخریب محیط‌زیست و تغییر اقلیم، سیل و خشکسالی همه و همه تهدید‌هایی هستند که بر اثر تخریب و تغییر محیط طبیعی‌ای که به آن خود کرده‌ایم پدید می‌آید. شاید پیش از این مسائلی از این دست تنها تهدیدهای محلی و کوچک تلقی می‌شدند، اما آمارها نشان دهنده جابجایی‌ها و بی خانمان شدن‌های عظیم بر اثر واکنش طبیعیت به تخریب‌گری ما است و پیش‌بینی می‌شود، این وضعیت روز به روز بدتر شود. این پیش‌بینی‌ها در حدی است که امروزه در بسیاری از کشورها تخریب محیط‌زیست و منابع طبیعی در حد تهدید امنیت ملی بزرگ هستند. آب وامنیت غذایی و بروز جنگ بر سرمنابع مهم‌ترین مسائل دنیای امروز هستند. در مورد کشور ها هم اینچنین است و تخریب محیط‌زیست می‌تواند و همین حالا هم در حد تهدید امنیت ملی کشور تاثیر گذار است. این موضوعی است که اخیرا رییس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس هم به آن اشاره کرده است.

به گزارش سیناپرس و به نقل از خانه ملت؛ رییس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس با بیان اینکه احکام قابل قبولی در قانون برنامه ششم در جهت حفظ محیط زیست و جلوگیری از دست اندازی به منابع طبیعی تصویب شد، گفت: تخریب ها در محیط زیست امنیت ملی کشور را با مخاطره روبه رو کرده است.

 

محمدرضا تابش در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به اینکه دغدغه‌های مقام معظم رهبری نسبت به حفظ محیط زیست بسیار قابل قدردانی است، گفت: سال گذشته مقام معظم رهبری بیانات و توصیه‌هایی در جمع مسئولان مربوطه درخصوص حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب منابع طبیعی مطرح کردند، هرچند که در جلسات بعدی با مقام معظم رهبری ایشان گلایه مند بودند که چرا به تاکیدات در حفظ محیط زیست از سوی مسئولان توجه نمی شود.

 

نماینده مردم اردکان درمجلس شورای اسلامی، افزود: امیدواریم که مسئولان توجه بیشتری به اجرای منویات و نظرات مقام معظم رهبری در خصوص حفظ محیط زیست داشته باشند زیرا تخریب ها در محیط زیست امنیت ملی کشور را با مخاطره روبه رو کرده است. ضمن اینکه مشکلات فعلی در حوزه آب، ریزگردها و آلودگی هوا بسیار مخاطره آمیز است.

 

وی تاکید کرد: در خصوص صیانت از جنگل‌ها باید با افتخار اعلام کرد که با توجه به فرمایشات سال گذشته مقام معظم رهبری احکام قابل قبولی در قانون برنامه ششم تصویب شد به ویژه به مسئله قطع دست متجاوزان جنگل ها و منابع طبیعی و افزایش حساسیت ها نسبت به حفظ منابع طبیعی در برنامه ششم بسیار توجه شد؛ بنابراین در لایحه برنامه ششم قوانین بازدارنده و کارآمدی در جهت حفظ منابع طبیعی تصویب شد.

 

رییس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم با عمل مسئولان اجرایی به منویات مقام معظم رهبری و افزایش نظارت ها بر اجرای قوانین بتوان در عرصه حفظ منابع طبیعی و محیط زیست موفقیت های لازم را کسب کرد

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا