پایان نمایشگاه بین المللی فناوری های برتر ونکوور

نمایشگاه بین المللی بی سی تکنولوژی در واقع بزرگترین رویداد فن آوری بریتیش کلمبیا  و یکی از مهمترین رویدادهای حوزه علم و فناوری در آمریکای شمالی محسوب می شود. در این نمایشگاه، نمایندگان شرکت های مختلف و فناوری های پیشرو در عرصه علم و تکنولوژی؛ آخرین محصولات خود را معرفی کرده و بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده در این رابطه، در سال جاری بیش از 200 سخنران و بالغ بر 300 غرفه از سراسر جهان در این نمایشگاه حاضر شده و به نمایش نوآوری های تکنولوژیک خود پرداختند.

در سال جاری بیش از 200 سخنران و بالغ بر 300 غرفه از سراسر جهان در این نمایشگاه حاضر شده و به نمایش نوآوری های تکنولوژیک خود پرداختند.

در این نمایشگاه پهپادها یا هواپیماهای بدون سرنشین با قابلیت های ویژه ای مورد نمایش قرار گرفت که یکی از آن ها ساخته محققان دانشگاه ویکتوریای بریتیش کلمبیای کانادا است. این روبات ها و هوا پیماهای بدون سرنشین برای اهداف خاصی طراحی شده اند و در حوزه های مختلف علم و صنعت مورد استفاده قرار می گیرند. از مهمترین فناوری های معرفی شده در این نمایشگاه می توان به مینی پهپادهای سبک وزن ، مدل های جدید هواپیماهای بدون سرنشین؛  پهپادهای مورد استفاده در صنایع و پهپاد های ویژه امور خاص اشاره کرد. گفتنی است در حاشیه این نمایشگاه ، مسابقات ویژه ای با عنوان مهارت در کنترل پهپادها برگزار می شود.

 یکی از مهمترین فناوری های قابل توجه و کاربردی که در این نمایشگاه مشاهده می شود، یک دستگاه هدست هولوگرافی است. هولوگرافیک، به کمک سخت‌افزار تعبیه شده در هولولنز، دنیای واقعی و دنیای واقعیت مجازی را ترکیب می ‌کند و فضای اطراف شما را می ‌تواند انیمیشنی کند.

قابل ذکر است که در این نمایشگاه همچنین اندام مصنوعی با ظرافت و کارآیی بالا به نمایش درآمده که می تواند، نوید بخش زندگی عادی تر و آرام تر برای معلولین باشد. روبات های مختلف با توانایی ها و کاربردهای متفاوت نیز بخشی از دستگاه های مورد نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه را در بر می گیرند. نصب و راه اندازی کنترل سیستم روشنایی بر اساس صدا نمونه ای دیگر از دستاوردهای این نمایشگاه بزرگ بوده است.   

 

منبع: xinhuanet

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا