قابلیت «موشن آی» سونی، ویژگی فیلم‌برداری اسلوموشن را به گوشی‌های هوشمند آورده است

به گزارش آی تی رسان، گوشی‌های جدید سونی یعنی اکسپریا XZ پریمیوم و اکسپریا XZs، ویژگی به نام «موشن آی» را با خود به همراه دارند که امکان ثبت ویدئوهای صحنه آهسته –هرچند کمی کوتاه- در یک گوشی هوشمند را فراهم می‌کند.

موشن آی، ویدئوها را 4 برابر آهسته‌تر از هر گوشی هوشمند دیگری به ثبت رسانده و می‌تواند باعث شگفتی اطرافیان‌تان شود.

درواقع اسلوموشن فرایندی ساده است که مجموعه‌ای از تصاویر را به هم پیوند داده و باعث ایجاد درک عمیق‌تر ازآنچه اتفاق افتاده است، می‌شود. مفهومی که برای چشم و ذهن ما دور از دسترس نیست.

باید گفت که عواطف و احساسات ما به‌سادگی به نرخ رایج 24 فریم بر ثانیه عادت نموده است. البته در برخی فیلم‌ها مانند Avatar و The Hobbit، این میزان به 48 فریم بر ثانیه رسیده و در ویدئوهای شبکه اجتماعی یوتیوب، نرخ فیلم‌ها بین 25 تا 30 فریم بر ثانیه است که بسیار خوب به نظر می‌رسد.

این امکان وجود دارد که با افزایش و یا کاهش نرخ فریم در ویدئوها، افکت‌های جذابی به آن‌ها اضافه کنیم. پرچم‌داران جدید سونی، می‌توانند به شکل حیرت‌آوری، نرخ ضبط فیلم را به 960 فریم بر ثانیه رسانده و با کاهش آن به 30 فریم بر ثانیه به هنگام پخش، تصویری 32 برابر آهسته‌تر از آنچه در واقعیت مشاهده می‌کنیم، در مقابل دیدگان‌مان قرار دهد.

چنین کاری ساده به نظر می‌رسد، اما هرگز این‌طور نیست و فرایند پیچیده‌ای دارد. برای ثبت و ذخیره تصاویری با نرخ 960 فریم بر ثانیه، حافظه ذخیره‌سازی بالایی مورد نیاز است و برای پردازش درست آن، دوربین باید به‌خودی‌ خود به بافر کردن تصاویر بپردازد.

سونی این کار را با لایه حافظه 128 مگابایتی از نوع DRAM انجام می‌دهد که بین بخش پیکسل لنز و جریان قرار دارد. برای شروع فیلم‌برداری باید کلید رکورد را فشار دهید و درصورتی‌که مجددا این کار را انجام دهید، دوربین به حالت فیلم‌برداری با نرخ 960 فریم بر ثانیه می‌رود. درنهایت یک ویدئو 6 ثانیه بسیار آهسته در اختیار شما خواهد بود.

برای ضبط ویدئو آهسته، هر بار باید کلید دوربین را بفشارید. البته برای ثبت صحنه موردنظر خود نیاز است تا دقت زیادی داشته باشید. برای داشتن بهترین عملکرد، موشن آی پیش از شروع فیلم‌برداری و با استفاده از تکنولوژی تشخیص حرکت، 3 فریم با رزولوشن بالا در حافظه ذخیره می‌کند. باید توجه داشته باشید که DRAM نسخه 128 مگابایتی تنها برای ذخیره کردن 2 ثانیه فیلم با نرخ 960 فریم بر ثانیه فضا دارد. به‌علاوه به علت ISO بهبودیافته دوربین، ویژگی اسلوموشن در شرایط نوری مناسب، بهترین عملکرد را خواهد داشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا