تشدید خطر ابتلای کودکان به دیابت با تماشای زیاد تلویزیون و رایانه

به گزارش سیناپرس و به نقل از خبرگزاری مهر، بررسی های علمی ثابت کرده که با افزایش مدت زمان استفاده از تلویزیون و رایانه احتمال بیشتری دارد که افراد به دیابت مبتلا شوند و این مشکل هم در مورد بزرگسالان و هم در مورد کودکان کم سن و سال مصداق دارد.

محققان انگلیسی با بررسی و تحلیل داده های مربوط به تقریبا ۴۵۰۰ کودک به این نتیجه رسیده اند که بدن کودکانی که روزانه بیش از سه ساعت در برابر نمایشگرهای مختلف می نشینند از توانایی کمتری برای پردازش قند بدن برخوردار خواهند بود. این مساله در نهایت می تواند به ابتلا به بیماری قند یا دیابت منجر شود.

این اولین بار نیست که نتایج یک تحقیق ارتباط استفاده بیش از حد از تلویزیون و رایانه با ابتلا به بیماری قند را ثابت می کند. امری که باید زنگ های خطر را برای والدین به صدا درآورد تا آنها کودکان خود را وادار به تحرک بیشتر و انجام بازی و ورزش کنند.

بر اساس آمار منتشر شده توسط موسسه Common Sense Media کودکان و نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ ساله آمریکایی به طور متوسط حدود ۹ ساعت از زمان خود را در روز پای رایانه، گوشی های هوشمند و تلویزیون سپری می کنند. این رقم در مورد کودکان ۸ تا ۱۲ سال به شش ساعت در روز می رسد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا