خودروی روشن خود را با درهای باز رها کنید!

مسعود تمدن در گفت وگو باایسنا خاطرنشان کرد: با استفاده از این دزدگیر حتی در صورت روشن بودن خودرو و باز بودن در آن با زدن ریموت و یا کشیدن فلش و یا کارت کسی نمی تواند آن را حرکت دهد، چون به محض آن که خودرو رویدنده برود، خاموش شده و آژیر می‌کشد و دیگر روشن نخواهد شد.

این کارشناس ارشد الکترونیک افزود: در واقع برروی این سیستم فلش و یا کارتی نصب شده است که راننده اگر این فلش یا کارت را بکشد، این سیستم برای جلوگیری از سرقت فعال می‌شود و اگر راننده فراموش کند که فلش و یا کارت را موقع پیاده شدن بردارد سیستم با زنگ خطر به او هشدار می‌دهد.

تمدن در ادامه گفت: در حالت دیگر با زدن ریموت توسط راننده، خودرو دیگر در حالت دنده نمی‌رود و این دزدگیر قابلیت باز و بسته شدن در را نیز دارد. با وجود سیستم اینترلاک، وقتی خودرو در حالت حرکت است با زدن ریموت یا کشیدن فلش خودرو خاموش نمی‌شود و وقتی خودرو ایستاده است عمل می‌کند و یا وقتی که می‌ایستد اگر بخواهد حرکت کند خاموش می‌شود.

وی با بیان اینکه سیستم اینترلاک (قفل درونی) به دو نوع اینترلاک الکتریکی و اینترلاک مکانیکی تقسیم‌ می‌شود، گفت: مزیت سیستم ضد سرقت خودرو این است که با وجود آن حتی نمی‌توان خودرو را چند متر نیز جابجا کرد.

به گفته تمدن، عدم حرکت خودرو حتی در حالت روشن، استفاده از سیستم اینترلاک، عدم امکان از کار انداختن سیستم به وسیله قطع منبع آن یا دادن فرکانس یا ولتاژ بالا و قابلیت نصب سریع بدون باز کردن گریبکس و موتور و هر گونه دستکاری خودرو از مزیت‌های این سیستم است.

مخترع سیستم جدید ضد سرقت خودرو خاطرنشان کرد: این سیستم درحال حاضر در شهرک صنعتی بزرگ شیراز در دست تولید انبوه است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا