چگونه یک هدفون بلوتوث را هم‌زمان به بیش از یک دستگاه متصل کنیم؟!

به گزارش آی تی رسان، به نظر می‌رسد به زودی تمامی تولید‌ کنندگان از همین روال پیروی نمایند.

“Multipoint” چیست؟

هدفون‌های سیمی می‌توانند تنها به یک دستگاه متصل شوند؛ هنگامی که به یک کامپیوتر متصل باشند تا زمانی که آنها را جدا نکنید نمی‌توانید آن را با تلفن همراه یا دستگاه دیگری مرتبط نمایید. این موضوع بسیار عادی و بدیهی به نظر می‌رسد و در واقع چاره‌ای جز این نداریم. به لطف فناوری Multipoint هدفون‌های بلوتوث زیادی تولید‌شده‌اند که می‌توانند هم‌زمان به چند دستگاه متصل شوند. البته تمامی هدفون‌ها این قابلیت را ندارند اما اکثر تولید کنندگان هدفون‌های متوسط و رده‌بالا از جمله Bose، Sennheiser، Beats و… چنین دستگاه‌هایی را در لیست محصولات خود دارند. فناوری مولتی‌پوینت، حتی در تعدادی از محصولات اقتصادی و ارزان‌قیمت تولید کنندگانی مانند Jabra هم به کار رفته است. یقینا تمامی هدفون‌های بلوتوث به این فناوری مجهز نیستند و اگر می‌خواهید این موضوع را درباره هدفون خودتان بدانید، نام و مدل دستگاه را به همراه کلید واژه multipoint در گوگل جستجو نمایید.

چگونه از multipoint استفاده کنیم؟

برای استفاده از فناوری مولتی‌پوینت باید هدفون خود را به بیش از یک دستگاه متصل کنید؛ این کار می‌تواند سخت‌تر از آن باشد که به نظر می‌رسد مثلا وقتی که یک هدفون Sennheiser Momentum 2.0s را به موبایل وصل کردیم تلاش برای اتصال به دستگاه دیگر بی‌نتیجه باقی‌ ماند. فقط می‌توانستم از طریق گوشی هدفون بلوتوث را جستجو کنم و امکان اتصال به کامپیوتر وجود نداشت تا جایی که فکر کردم بلوتوث مک‌بوک خراب شده است. بالاخره پس از جستجو در راهنمای استفاده از هدفون، فهمیدم که باید حالت “pair mode” را انتخاب می‌کردم. برای این کار پس از این که هدفون بلوتوث به دستگاه اول متصل شد، دکمه هدفون را به مدت ۵ ثانیه فشار دادم تا توانایی اتصال به یک دستگاه جدید را پیدا کند.

روش برقراری ارتیاط با دستگاه دوم، برای تمامی هدفون‌های بلوتوث مولتی‌پوینت یکسان نیست و اگر با روشی که گفتیم نتوانستید این کار را انجام دهید می‌توانید با نگاهی به دفترچه راهنمای هدفون بلوتوث روش صحیح را پیدا کنید. وقتی که هدفون را به دو دستگاه (مثلا یک کامپیوتر و یک گوشی موبایل) متصل کردید می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید و ارتباط هدفون به صورت اتوماتیک بین دو دستگاه جابجا می‌شود. به عنوان مثال در حال گوش دادن به موزیک به وسیله کامپیوتر هستید و یک تماس صوتی از طریق موبایل دریافت می‌کنید؛ پخش موزیک متوقف شده و هدفون به موبایل مرتبط می‌شود. پس از پایان مکالمه می‌توانید ادامه موزیک را بشنوید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا