ایران می تواند جزء 10 کشور اول مناظره دانشجویی باشد

به گزارش سیناپرس و به نقل از خبرگزاری ایسنا، علی اصغر محکی، دبیر ستاد کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی وزارت بهداشت، با اشاره به روند برگزاری پنجمین دوره مسابقات مناظره گفت: هر سال که از این مسابقات می گذرد پختگی، آمادگی و اشراف معیارهای حضور در مناظره بهتر اجرا می شود.

وی با بیان اینکه مسابقات مناظره توانسته جای خودش را در دانشگاه باز کند، افزود: خوشبختانه مسابقات مناظره از حالت شکلی بیرون آمده و قابلیت این را دارد که پختگی را در دانشجو ایجاد می کند. همچنین ستاد برگزاری به لحاظ انتخاب سوژه و حوزه ها، حساب شده تر ورود پیدا کرده است .

محکی ادامه داد: معیار های ارزیابی دقیق تر انتخاب شده و هر مقدار که جلو می رویم کار بهتر انجام می شود. لذا باید تلاش کنیم این مناظرات بالاتر از مناظرات دانشجویی و در سطح سیاست مداران کشور هم مطرح شود و آنها ببینند که مناظره چیست، نه چزی که تحت عنوان فنون تخریب دنبال می شود.

دبیر ستاد کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی وزارت بهداشت تصریح کرد: در اینجا مباحث بسیار علمی، دقیق با مطالعه، با اسناد و شواهد و با رعایت احترام متقابل در حال برگزاری است و نمونه خوبی از برگزاری مناظره علمی در این مسابقات در حال نمایش است.

وی با اشاره به پیش بینی آینده این مسابقات مناظره هم گفت: اگر با همین جدیتی که ستاد برگزاری در حال دنبال آن است و سعی می کند که هرسال بهتر از سال قبل آن را دنبال کند، قطعا آینده خوبی خواهد داشت. البته نگرانی من این است که بعد از مدتی انگیزه های فعلی تضعیف شود و حالت صوری و فرم به خود گیرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، محکی با بیان اینکه طی چند سال گذشته، امسال به نسبت قبل کار بسیار قوی تر ، پخته تر و حساب شده تر برگزار شد، گفت: بر اساس چیزی که در این مناظرات شاهد بودیم ایران می تواند جزء 10 کشور اول در بحث مناظرات دانشجویی باشد و این قابلیت در مسابقات وجود دارد که آنها را به سمت مسابقات بین المللی هدایت کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا