ساخت ماشین‌آلات خط تولید مخازن گاز طبیعی ویژه خودرو

به گزارش سیناپرس و به نقل از خبرگزاری مهر، دکتر مجید ایزدی مجری طرح و رتبه سوم جشنواره خوارزمی با بیان اینکه شکل‌دهی فلزات، یکی از مهمترین زمینه‌های کاری در صنایع مختلف است، گفت: در این میان، شکل‌دهی با روش «چرخشی» از فناوری بالایی برخوردار بوده که در اختیار چند کشور صنعتی است.

وی افزود: در این طرح، طراحی و ساخت یکی از پیشرفته‌ترین ماشین‌های شکل‌دهی به نام «چرخش گرم» با موفقیت انجام شد که این ماشین از نظر فناوری با پیشرفته‌ترین ماشین‌های دنیا مطابقت دارد.

ایزدی با اشاره به ویژگی‌های برتر این فناوری اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های برجسته این ماشین، استفاده از «سرو هیدرولیک» برای کنترل موقعیت ابزار بوده که می‌تواند در هر لحظه موقعیت ابزارهایی همچون غلتک شکل‌دهنده را در یک فضای دوبعدی کنترل کند. نتیجه این کار در تولید محصولات داخلی بسیار مهم است.

ایزدی اظهار داشت: علاوه بر این دستگاه، تیم طراحی در این شرکت موفق به طراحی دو ماشین مخصوص برای عملیات بُراده‌برداری شده که در یکی از آنها قابلیت تعویض ابزار وجود دارد به طوری که پنج ابزار مختلف به نوبت تعویض شده و عملیات خاصی بر روی محصول انجام می‌دهند.

به گفته این محقق، همچنین کارگاه چند ماشین برای آزمایش شامل «هیدرواستاتیک»، «آلتراسونیک» و «نَشتی» طراحی شده است که در تمامی این ماشین‌ها، نوآوری مد نظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به ارزش این کارخانه که مجهز به ماشین‌آلات کاملاً بومی و ساخت ایرانی است، گفت: ارزش این پروژه در این است که فناوری طراحی و ساخت ماشین‌آلات خط تولید توسط خودمان به دست آمده است.

طرح «ساخت ماشین‌آلات خط تولید مخازن گاز طبیعی ویژه خودرو» توسط دکتر مجید ایزدی و با همکاری ابوالفضل مولایی‌نژاد و محمود درویشی انجام گرفته است؛ این طرح در سی‌امین جشنواره بین‌المللی خوارزمی رتبه سوم طرح‌های توسعه‌ای گروه تخصصی مکانیک را کسب کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا