خاص ترین پل های جهان

یکی از سازه های ویژه و خاص در طراحی و معماری، پل ها هستند که ساختن آن ها نیازمند محاسباتی ویژه و در نظر داشتن موارد متعددی است. امروزه در گوشه و کنار جهان شاهد ساخته شدن پل هایی بسیار متفاوت و منحصر به فرد هستیم که هر کدام در نوع خود شاهکاری مهندسی محسوب شده و نشان دهنده نبوغ و هوش سازندگان خود هستند. در این گزارش تصویری به معرفی برخی از این آثار در گوشه و کنار جهان می پردازیم.

امروزه در گوشه و کنار جهان شاهد ساخته شدن پل هایی بسیار متفاوت و ویژه هستیم که هر کدام در نوع خود شاهکاری مهندسی محسوب شده و نشان دهنده نبوغ و هوش سازندگان خود هستند.

پل شیشه ای ژانگ جیاژی در کشور چین که تابستان سال گذشته میلادی افتتاح شد با 375 متر طول و بدنه ای شیشه ای، یکی از جالب ترین پل های ساخته شده در جهان محسوب می شود که بر فراز دره کارست ساخته و به سرعت تبدیل به جاذبه ای گردشگری شد. این پل در استان هونان چین همچنین عنوان بلندترین پل شیشه ای جهان را در اختیار دارد. در بدنه این پل از شیشه ویژه و بسیار مقاومی با ضخامت 5 سانتیمتر استفاده شده است که به این سازه مقاومت و قدرت مناسبی بخشیده است.

پل هلیکس در کشور سنگاپور را می توان یکی دیگر از پل های خاص جهان محسوب کرد که دارای طراحی ویژه و خاصی است. پل دریاچه گارزون در کشور اروگوئه نیز از دیگر مواردی است که می توان در این فهرست اضافه کرد. این پل که در منطقه گارزون قرار دارد؛ دارای یک میدانگاه در بخش میانی خود است که علاوه بر ارائه نمائی زیبا به پل، به رانندگان اجازه می دهد از مناظر اطراف لذت بیشتری ببرند.

پل معلق 439 متری ساخته شده روی رود مزیمتا در روسیه، یکی از سازه های مشهور دیگر محسوب می شود که در شهر سوچی ساخته شده و بخشی از اسکای پارک این شهر به شمار می رود که در آن انواع ورزش ها و سرگرمی های هیجان انگیز ارائه می شوند.

پل پیتون در آمستردام هلند، دارای طراحی قوس دار و جالب توجهی است که بین اسپورنبورگ و جزیره بورنئو در شرق داکلند واقع شده و  از نظر طراحی دارای ویژگی های منحصر به فردی است.  پل هندرسون در کشور سنگاپور، دیگر پل منحصر به فردی است که در قاره آسیا ساخته شده و در ارتفاع 36 متری قرار داشته و منحصر به استفاده از عابرین پیاده است. از جمله دیگر پل های خاص در قاره آسیا می توان به پل لانگ کاوی در مالزی با 125 متر طول و انحنایی ویژه در بخش میانی آن اشاره کرد. البته پل بانپو در مرکز شهر سئول واقع در کشور کره جنوبی نیز جایگاه خاصی در این فهرست داشته و  عنوان بزرگترین پل فواره ای جهان را به خود اختصاص داده است . در این گزارش تصویری با برخی از این پل های خاص آـشنا می شوید.

 

منبع: tass

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا