نقش داروسازان در طرح تحول نظام سلامت مورد بررسی قرار می گیرد

به گزارش ایرنا از انجمن داروسازی ایران، دکتر شادی ضیایی با بیان اینکه شعار امسال این همایش 'داروساز و طرح تحول نظام سلامت ' عنوان شده است، افزود :رویکرد امسال همایش،توجه دادن شرکت کنندگان به این واقعیت است که داروسازان بالقوه و بالفعل می توانند، جایگاه و نقش بسیار فعال و موثری در برنامه های طرح تحول نظام بیمارستانی و بیماران بستری داشته باشند.

وی اضافه کرد: باید توجه داشت که نقش موثر داروسازان منحصر به بیماران بستری نبوده و داروسازان این پتانسیل را دارند که در هر جایگاهی که دارو تجویز و مصرف می شود به ایفای نقش پرداخته و به منطقی تر شدن فرایند درمان بیماران کمک کنند.

ضیایی گفت: در این همایش 14 کارگاه عمومی و 5 کارگاه تخصصی برگزار می شود که در بخش دارو درمانی بیماری های قلبی- عروقی، مباحثی همچون اختلالات قلب و عروقی ناشی از داروها، مدیریت درمان بیمار با درد قفسه سینه، سکته قلبی و دارو درمانی پرفشاری خون در گروه های خاص از سوی داروساز در مواقع حضور نداشتن کادر پزشکی مطرح خواهد شد. 

وی ادامه داد: از دیگر موضوعاتی که در این همایش ارایه می شود، دارو درمانی بیماری های مغز و اعصاب است که طی آن نقش مکمل ها،درمان های جایگزین و داروهای ایجاد کننده آلزایمر، سکته مغزی، تشنج، مصرف منطقی داروهای اعصاب در درمان بیماری های مزمن و نیز عوارض جنسی ناشی از داروهای اعصاب و مدیریت درمان آن ها مورد بحث و تبادل نظر متخصصان قرار می گیرد. 

دبیر اجرایی ششمین همایش داروسازی بالینی ایران از بررسی مباحث صنفی داروسازی، نقش داروساز در پیروی بیمار از دستورهای دارویی، ارایه نتایج یک پژوهش انجام شده در مورد انتظارات و رضایتمندی بیماران از حرفه داروسازی، نقش داروسازان جوان در صنعت داروسازی، دارو درمانی بیماری های عفونی، مقاومت های میکروبی و فرآورده های طبیعی در درمان بیماری های عفونی به عنوان دیگر موضوعات این همایش سه روزه نام برد.

وی اضافه کرد: امسال نیز در ششمین همایش داروسازی بالینی کشور، ضمن حرکت در جهت رسالت مذکور با توجه به اولویت حاضر نظام سلامت یعنی 'طرح تحول نظام سلامت'، سعی شده تا همگام با سایر حوزه های پزشکی کشور نسبت به تبیین شفاف تری از تغییراتی که در سایه این طرح در خدمات دارویی- درمانی ایجاد می شود، اقدام و نقش و جایگاه جامعه داروسازی در این طرح را به عنوان محور اصلی همایش مورد هدف گذاری قرار دهیم. 

در این همایش، شرکت های مختلف دارویی نسبت به معرفی آخرین فعالیت ها و محصولات خود اقدام می کنند و فعالیت های داروسازان بویژه داروسازان بالینی در حوزه تحقیقات و پژوهش نیز دست آوردهای تحقیقاتی پزشکان بصورت پوستر و سخنرانی ارایه خواهد شد.

ششمین همایش داروسازی بالینی ایران در روزهای 26 تا 28 فروردین ماه امسال در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا