نخستین کنفرانس بین المللی وب پژوهی برگزار می شود

به گزارش ایرنا، دکتر محمد جواد کارگر دبیر علمی کنفرانس بین المللی وب پژوهی درباره این کنفرانس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وب پژوهی به عنوان ماهیت اصلی این کنفرانس یک موضوع بین رشته ای و یا چند رشته ای است که می تواند مخاطبین گسترده ای را از رشته های مختلف جذب کند.

وی اظهار داشت: از بین 130 مقاله دریافت شده برای حضور در این همایش 69 مقاله پذیرفته شده که قرار است 40 مقاله به صورت شفاهی و 29 مقاله به صورت پوستر ارایه شود.

کارگر خاطرنشان کرد: مقالات منتخب در انتشارات Global lGI و نشریات علمی پژوهشی جهاد دانشگاهی منتشر می شود.

وی همچنین از برگزاری نشست های هم اندیشی ماهیانه نخبگان علمی در فضای مجازی خبر داد.

به گفته کارگر، محورهای این همایش دو روزه تحلیل رفتاری و شخصی سازی، رسانه و ارتباط شناسی وب، اقتصاد اینترنتی و مدل های کسب و کار، رایانش وب در کاربردهای همراه، امنیت و حریم خصوصی در وب، وب معنایی، تحلیل محیط های مجازی و شبکه های اجتماعی، وب کاوی، سکوهای رایانش سکوهای توزیعی، انبوه و ابری، بازی های وب و تحلیل محتوا، سکوها و ابزارهای نرم افزاری وب، جامعه شناسی و اخلاقیات وب، ارزیابی کیفیت و تعامل انسان و رایانه خواهد بود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علم و فرهنگ از برگزاری 18 کارگاه تخصصی در زمینه های مختلف وب خبر داد و گفت: همچنین در جریان برگزاری این همایش پروفسور استفان استب از آلمان و پروفسور فابیو کریستانی از سوئیس به عنوان سخنرانان کلیدی حضور خواهند داشت.

به گفته کارگر قرار است تا پنل اختصاصی در زمینه پذیرش مقاله در مجلات ISI با ضریب تاثیر بالا توسط یکی از سردبیران مجلات الزویر نیز برگزار شود.

وی پیش بینی کرد: با برگزاری سالیانه این کنفرانس، کشور ایران در خصوص بحث وب جایگاه نخست در منطقه و قاره آسیا را از آن خودکند.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا