نخستین جلسه شورای سیاست گذاری کنفرانس ملی فرماندهی عملیات اطفای حریق برگزار شد

در ابتدای این جلسه دکتر علی احمدی، رئیس دپارتمان نفت و گاز دانشگاه علم و فرهنگ تأکید کرد: حوادث متعددی امسال در سطح صنعت نفت و چند واحد پتروشیمی اتفاق افتاد. آنچه از بابت کمبود و چالش در این حوادث مطرح شد و اتفاقا در اظهار نظر وزیر محترم نفت نیز تاکید شد فقدان فرماندهی صحنه در عملیات اطفای حریق بود. این موارد ما را بر آن داشت تا پس از مشورت با همکاران خودمان در اداره کل HSE و شرکت های اصلی و تابعه وزارت نفت این مسأله را مورد بحث قرار دهیم و سپس این مسأله با ریاست محترم دانشگاه نیز مطرح شد و نهایتا به این تصمیم رسیدیم که چنین فرصتی را برای پاسخ به این خلأ در دپارتمان نفت و گاز این دانشگاه فراهم کنیم.

احمدی افزود: از سوی دیگر، حادثه اسفناک ساختمان پلاسکو در تهران که منجر به جان باختن تعدادی از عزیزان آتشنشان ما شد، نیز به نوعی به اهمیت چنین مقوله ای اشاره دارد. حادثه، حادثه غریبی بود و آنجا هم به نوعی کمبود مقوله فرماندهی صحنه احساس شد.

رئیس دپارتمان نفت و گاز دانشگاه علم و فرهنگ خاطر نشان کرد: با توجه به بروز حوادث اخیر پتروشیمی در نقاط مختلف صنعت نفت و همچنین حادثه اخیر پلاسکو در تهران، تصمیم گرفتیم برای پاسخگویی به این نیاز روز، چنین کنفرانس فرماندهی عملیات اطفای حریق را با حضور متخصصان و صاحب نظران حوزه های مرتبط در سطح ملی برگزار کنیم.

در ادامه نخستین نشست اعضای شورای سیاست گذاری، درخصوص کلیات این برنامه اعم از برگزاری به شکل سمینار / کنفرانس / همایش، محورهای پیشنهادی کنفرانس، بخش های جانبی و همچنین حضور شرکت های مهم دولتی و خصوصی به بحث و تبادل نظر پرداختند تا پس از جمع بندی مقدمات، مراحل بعدی این کنفرانس که در اواخر تیر ماه 96 برگزار خواهد شد پیگیری شوند.

شورای سیاست گذاری این کنفرانس ملی متشکل از: دکتر احمدی، رئیس دپارتمان نفت و گاز/ مهندس پورراکی، معاون ایمنی و آتش نشانی اداره کل HSE وزارت نفت/ مهندس عمادی، رئیس ایمنی اداره کل HSE وزارت نفت/ مهندس عبداله زاده راد، رئیس ایمنی و آتش نشانی شرکت ملی نفت ایران/ مهندس تکیه، رییس ایمنی و آتش نشانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران/ مهندس داوری، معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران/ مهندس خادمیان، رئیس HSE هلدینگ خلیج فارس/ مهندس صفی خانی، رئیس HSE شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب/ مهندس حیدری، رئیس HSE شرکت پایانه های نفتی خارک/ مهندس شکوهیان، رئیس ایمنی و آتش نشانی شرکت ملی گاز ایران/ مهندس قاسمی نژاد، رئیس HSE شرکت نفت خزر/ دکتر نریمان نژاد، رئیس ایمنی و آتش نشانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مهندس محمدی از اداره کل HSE وزارت نفت می باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا