تدوین سیاستهای حمایتی از استارتاپها در مرکز ملی فضای مجازی

به گزارش مهر، نخستين جلسه كارگروه بررسي و سياست گذاري در خصوص نحوه حمايت از شركت‌هاي كارآفرين نوپا (استارت‌آپ) با حضور نمايندگان دستگاه‌هاي مختلف و بخش خصوصي توسط معاونت فناوري مركز ملي فضاي مجازي به منظور شناسايي وضعيت جاري عملكرد شركت‌هاي كارآفرين نوپا (استارت‌آپ) و رخدادهاي مربوط به آن در كشور، بررسي چگونگي ساماندهي فضاي كارآفريني و طرح راهكارهاي حمايتي كلان در جهت ارزش گذاري و حمايت از اين فضا برگزار شد.

توسعه شركت‌هاي كارآفرين نوپا (استارت‌آپ) در رشد اشتغال زايي، تآمين نيازهاي بازار با اتكا به توانمندي‌هاي داخلي، افزايش خلاقيت و نوآوري و توسعه پايدار اقتصادي مؤثر خواهد بود. همچنين، همراستايي با روند رشد و توسعه جهاني در اين حوزه نيز امكان ورود به بازارهاي جهاني را براي كارآفرينان داخلي ميسر مي‌سازد.

در حال حاضر، رخدادهاي هم انديشي متعددي در خصوص ارائه ايده‌ها و معرفي شركت‌هاي كارآفرين نوپا (استارت‌آپ ويكندها) عمدتا با هدف آموزش صاحبان ايده و برقراري ارتباط بين عوامل مؤثر در اكوسيستم استارت‌آپ با يكديگر در كشور برگزار می شود.

با توجه به پتانسيل بالاي ايران از نظر نيروي انساني خلاق و كارآزموده و نيز فاصله قابل توجه بازار كسب و كار و تجارت الكترونيكي ايران تا اشباع، در صورت ساماندهي بهينه و به موقع اين فضا، مي‌توان اكوسيستم كارآفريني را به مرحله رشد و سودآوري در سطح ملي رسانده و كشور را در حوزه اقتصاد ديجيتال و اقتصاد اينترنتي در سطح جهان مطرح کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا