مقالات قطب علمی اتوماسیون دانشگاه علم‌وصنعت، جزء پر استنادهای دنیا

به گزارش پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) مقالات قطب علمی اتوماسیون و بهره‌برداری سیستم‌های قدرت دانشگاه علم و صنعت ایران 1.5 برابر متوسط جهانی استناد دریافت می‌کند که از این حیث موثرترین پژوهش‌های این دانشگاه در سطح بین المللی به شمار می‌آید.

قطب علمی اتوماسیون و بهره برداری سامانه‌های قدرت در سال 1389 نیز در میان 150 قطب علمی کشور در زمینه فنی-مهندسی از جمیع جهات حائز رتبه قطب برتر شد.

در این گزارش همچنین اعلام شده است که مقالات دانشکده مهندسی مکانیک این دانشگاه نیز به طور متوسط 1.2 برابر متوسط جهانی استناد دریافت می‌کنند که در جایگاه دوم پژوهش‌های موثر بین المللی این دانشگاه قرار دارند.

قطب علمی به یک گروه از اساتید و محققین با مجوز وزارت علوم تحقیقات و فناوری اطلاق می‌شود که دارای فعالیت‌های منسجم و هدفمند علمی و ویژگی‌های برجسته‌ای در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و همکاری‌های علمی و بین‌المللی باشد و در دهه‌های اخیر توسط مجامع علمی در جهان ایجاد شده و توسعه یافته است که از جمله اهداف عمده آنها ایجاد رقابت سالم، نوآوری، ارتقای کیفیت و تولید دانش فنی تعیین شده است.

آیین‏ نامه قطبهای علمی در تاریخ 1379/08/03 به تصویب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسید که از جمله اهداف  تاسیس آن، دستیابی به آخرین یافته های علمی و افزایش مشارکت در گسترش مرزهای دانش واعتلای موقعیت علمی کشور و انجام دادن پژوهشهای لازم برای حل معضلات اساسی از طریق رشد فناوری اعلام گردیده است.

در حال حاضر 9 قطب علمی در دانشگاه علم و صنعت ایران فعالیت دارند و به زودی دوره جدید فعالیت قطب های علمی در کشور آغاز خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا