تبلت های چندتکه بازار رایانه های شخصی را نجات می دهند

به گزارش مهربه نقل از دیجیتال ترندز، بررسی های موسسه تحقیقاتی آی دی سی نشان می دهد که میزان فروش برخی مدل های تبلت در حال افزایش است و این وضعیت در نهایت به تسلط این رایانه های لوحی بر بازار رایانه های شخصی منجر خواهد شد.

کارشناسان آی دی سی معتقدند این شرایط تا سال ۲۰۲۱ ادامه می یابد و استقبال از انواع تبلت های دارای اجزای جداشونده بازار فروش رایانه های شخصی را احیا می کند.

بر طبق آمار ارائه شده توسط آی دی سی نامحبوب ترین بخش از بازار رایانه های شخصی را رایانه های رومیزی و دیتاسنترها و workstation ها تشکیل می دهند. فروش این رایانه های بزرگ و حجیم از سال ۲۰۱۶ تا سال ۲۰۱۲ هر سال ۲.۸ درصد کاهش می یابد. هر چند این کاهش از رقم سال های گذشته کمتر است.

از سوی دیگر فروش رایانه های نوت بوک در سال ۲۰۱۶ افزایش یافته و به نظر می رسد بخشی از این تحول ناشی از عرضه ویندوز ۱۰ باشد که تمایل به خرید نوت بوک را افزایش داده است. میزان افزایش فروش سالانه نوت بوک از سال ۲۰۱۶ تا سال ۲۰۲۱ حدود ۰.۷ درصد پیش بینی شده است.

در نهایت بازار تبلت های آی پد شرایط چندان مطلوبی ندارد و میزان فروش این محصول اپل تا سال ۲۰۲۱ سالانه ۶.۵ درصد کاهش می یابد. در مقابل رشد سالانه فروش تبلت های چندتکه ۲۱.۲ درصد پیش بینی شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا