استفاده از عکسبرداری سه بعدی در دندانپزشکی

آخرین دستاوردهای علمی و  فن آوری های نوین در دانش دندانپزشکی از جمله عکسبرداری سه بعدی ، لیزر ، جراحی های لثه و علوم نوین در تشخیص و درمان بیماری های دهان و دندان ، در  نمایشگاه Imagina   که در موناکو برگزار شد ، معرفی شده و مورد نمایش قرار گرفت  .

در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای بخش دندانپزشکی و تکنیک های جدید مورد استفاده در این رشته ارائه شده است . پیشرفت در این زمینه باعث می شود تا دندانپزشکی یکی از رشته های نوآورانه در مراقبت های بهداشتی محسوب شود  .

قابل ذکر است که در این نمایشگاه بیست و پنج تولید کننده از هفت کشور مختلف شرکت کردند و پرنس آلبرت (Prince Albert) شاهزاده موناکو در مراسم افتتاحیه آن حضور داشته است .

یکی از جدیدترین و برجسته ترین تکنولوژی های براکت ارتودنسی (Orthodontic braces) در ردیف کردن و چیدمان دندان است و نقش مهمی در زیبایی چهره دارد . برخلاف گذشته که از براکت فلزی استفاده می شه است ، در این نمایشگاه براکت پلاستیکی نامرئی ارائه شده که در برابر باکتری نیز مقاوم است .

شرکت اتریشی  Amann Girrbach برنده جایزه دندانپزشکی نمایشگاه Imagina   سال جاری با ارائه فن آوری پیشگام ، فرآورده های پروتزهای دندان (دندان های مصنوعی) را به طور کامل و به صورت خودکار کاهش می دهد. در نتیجه یک صرفه جویی 60 درصدی در مقایسه با مدت زمان در عمل دستی ارائه می دهد که از دقت بسیار بیشتری نیز برخوردار است .

یکی از بزرگترین مشکلات در رادیوگرافی دندان ها ، میزان بالای اشعه ایکس است که بیماران در معرض آن قرار می گیرند . اکنون به کمک فن آوری های مدرن می توان این مشکل را حل کرد .

شرکت فنلاندی Instrumentarium ، ماشین جدید اشعه ایکس را با نام  دوز پایینی از فن آوری (Low Dose Technology) ارائه داده که باعث می شود تا بیماران کمتر در معرض اشعه ایکس قرار گیرند . این دستگاه تنها یک پنجم دوزی را به کار می برد که دستگاه های سنتی مورد استفاده قرار می دهند . با توجه به دوز پایین این دستگاه ، می توان آن را برای درمان کودکان ، بیمارانی که در حال شیمی درمانی هستند و افرادی که نسبت به اشعه ایکس حساسیت دارند ، به کار برد .

شرکت یوروماکس (Euromax) موناکو نیز در این نمایشگاه ،  نوع جدیدی از دوربین را برای اسکن داخل دهان طراحی و ارائه کرده است . این دستگاه بسیار کوچک ، سبک و دقیق بوده و از 10 دوربین و لامپ های ال ای دی تشکیل شده که می تواند تصاویری سه بعدی بسیار دقیق را تهیه کند . قابل توجه است که پزشکان می توانند صفحه نمایش را بدون دست زدن به آن ، کنترل کنند که این مساله خود در بهداشت محیط کار موثر است .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا