چالش های پیش روی خودروسازان جهان

نمایشگاه خودرو ژنو 2017 از 9 مارس (19 اسفند) آغاز بکار می کند. 180 شرکت خودروساز جهان در نمایشگاه 10 روزه ژنو، جدیدترین محصولات تولیدی خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می دهند. این نمایشگاه که بزرگترین نمایشگاه سالانه خودروی جهان شناخته می شود، سال گذشته پذیرای 687 هزار بازدیدکننده بود.

 

 

شرکت های تولیدکننده خودرو حاضر در نمایشگاه امسال، خروج این صنعت از بحران را جشن می گیرند، چراکه میزان فروش خودروسازان اروپایی به سطح پیش از سال 2008 بازگشته است؛ اما همچنان سایه ابرهای تیره بر سر خودروسازان اروپایی دیده می شود.

تقلب در تست های آلایندگی از سوی سرمدار تولید خودرو در اروپا – فولکس واگن – و مسیر دشوار برای جلب اعتماد مجدد مشتریان، در کنار تلاش ها برای کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه ای، از جمله مهمترین چالش های پیش روی صنعت خودروسازی اروپا محسوب می شوند.

هزینه های سرسام آور

راه حل های موجود برای کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه ای نیازمند بودجه های کلان هستند و هزینه های این بخش روز به روز درحال افزایش است.

فروش خودروهای مجهز به فناوری های جایگزین پاک چندان بالا نیست؛ براساس گزارش آژانس محیط زیست اروپا، در سال 2015 سهم فروش خودروهای برقی تنها 1.2 درصد فروش خودروهای نو در اتحادیه اروپا بود.

خودروسازان از دستیابی به اهداف تعیین شده برای کاهش میزان انتشار دی اکسید کربن – میزان مصرف 4.1 لیتر بنزین و 3.6 لیتر گازوئیل به ازای هر 100 کیلومتر – بازمانده و مجبور به پرداخت 95 یورو برای هر گرم دی اکسید کربن اضافی منتشر شده توسط هر خودرو هستند.

هزینه های تحقیق و توسعه (R&D) نیز طی یک دهه گذشته تقریبا دو برابر شده است که نیمی از این هزینه های تحمیل شده به خوروسازان از سوی تنظیم کنندگان مقررات بوده است؛ از این رو، خودروهای آینده بدلیل (هزینه های بالای) طراحی تا ساخت، بسیار گران تر خواهند بود.

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: phys.org

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا