تلاش های چین برای حفظ محیط زیست

بر اساس گزارش های رسیده از برنامه ریزان چینی ، در سال گذشته ، این کشور بیش از 920 میلیارد یوان  برابر با 150 میلیارد دلار امریکا ، برای حمایت از اصلاح زمین ، کنترل آلودگی هوا و پروژه های تمیز کردن آب ، هزینه کرده است .

ژانگ یونگ (Zhang Yong) معاون رئیس کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی NDRC (National Development and Reform Commission) ، در جلسه ای ملی که در این رابطه برگزار شده بود ، اعلام کرد : پروژه های حفاظت از انرژی و حفاظت از محیط زیست برای بازسازی اقتصادی چین مفید است .   

معاون رئیس کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی در ادامه به این مساله اشاره می کند که اهداف حفاظت از انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ، اولیت های دولت چین در این سال بوده اند و لازم به ذکر است که در آینده پروژه های حفاظت از محیط زیست تسریع داده خواهند شد .

قابل ذکر است که دولت مرکزی در نظر دارد تا در سال 2015 شدت انرژی ( واحد انرژی در هر واحد از تولید ناخالص داخلی ) را 3.1 درصد کاهش دهد .

این موضوع در حالی است که که سال های اخیر نام چین همواره در صدر کشورهای تولید کننده آلاینده های جوی قرار داشته و سهم تولید دی اکسید کربن در این کشور ، بسیار بالاتر از سایر کشورها بوده است . فعالان محیط زیست پیش بینی می کنند در صورتی که سه کشور چین ، آمریکا و هندوستان که بیشترین سهم تولید آلاینده های جوی را بر عهده دارند ، الز میزان تولید این مواد مضر برای محیط زیست کاسته و از سوخت های غیر فسیلی استفاده کنند ، تاثیرات شگرفی در بهبود محیط زیست جهانی حاصل خواهد شد .

 منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا