درمان جدیدی برای دومین سرطان شایع مردان

 به گزارش ایرنا از ساینس، این روش با استفاده از پلاسمای دمای پایین صورت می گیرد.در حال حاضر برای درمان سرطان پروستات در مراحل اولیه، از رادیو تراپی یا کرایوتراپی استفاده می شود. کرایوتراپی (cryotherapy) یا سرما درمانی روشی است که در آن سلول های سرطانی مورد هدف قرار می گیرند و به طور ناگهانی سرد می شوند. در این حالت، به سلول ها شوک وارد می شود و سوخت و ساز و التهاب آنان کاهش می یابد. این روش سرپایی علاوه بر درمان سرطان، در کاهش ضایعات پوستی نیز موثر است.

با وجود پیشرفت هایی که در این روش ها صورت گرفته است، اثربخشی زیادی در درمان بیماری ندارند و معمولا با عوارض جانبی همراه هستند.محققان دانشگاه یورک برای حل این مشکل از روشی به نام پلاسمای دمای پایین استفاده کرده اند.
در این روش، یک میدان الکتریکی قوی از طریق دو الکترود به گاز وارد می شود و سبب تجزیه گاز می شود. پس از شکل گیری پلاسما (گاز یونیزه)، محیط واکنشی منحصر بفردی تشکیل می شود که در آن غلظت نیتروژن و اکسیژن واکنشی بالاست. پلاسما از اکسیژن و نیتروژن واکنشی برای نابود کردن سلول های آسیب دیده ای استفاده می کند که از درمان های دیگر به جا مانده اند.

این روش بسیار موثر و مقرون به صرفه است.به گزارش انجمن سرطان آمریکا (ACS) سرطان پروستات دومین سرطان شایع در میان مردان و دومین عامل مرگ و میر ناشی از سرطان است. از میان هر هفت مرد آمریکایی، یک نفر به این عارضه مبتلا می شود. میانگین سن مبتلایان حدود 66 سال است.
نتایج این تحقیقات در نشریه British Journal of Cancer منتشر شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا