پردیس “سفینه فضایی” افتتاح میشود

 به گزارش ایران استارت آپ ، اپل درپایان سال انتظار دارد که بیش از ۱۲۰۰۰ نفر از کارکنانش را به این پردیس جدید که در کوپرتینو واقع شده است انتقال دهند .

به منظور گرامیداشت استیو جابز ، سالنی ۱ هزار نفری در این پردیس به نام این بنیانگذار اپل نامگذاری خواهد شد . اپل این خبر را تنها چند روز پیش از سالگرد ۶۲ امین سال تولد استیو جابز اعلام کرد(در صورتی که وی همچنان زنده بود) .

“چشم انداز استیو برای اپل فراتر از زمان خودش با ما بود . وی انتظار داشت که پارک اپل تبدیل به یک خانه ای از نوآوری برای نسل های آینده ای باشد که هنوز به پیش ما نیامده اند .” تیک کوک این صحبت ها را در یک بیانه ای اعلام کرد ، وی همچنین اعلام کرد که “فضای کاری و پارک طوری طراحی شده است که علاوه بر اینکه بتوانند الهام بخش تیم کاری ما باشند به نفع محیط زیست نیز باشند . ما موفق شدیم که یکی از ساختمان های بسیار کارآمد از لحاظ انرژی را در دنیا ایجاد کنیم و تمام فضای این پردیس از انرژی های تجدید پذیر تامین خواهد شد . ”

علاوه بر سالن نمایش استیو جابز ، پارک اپل شامل فضاهایی برای دسترس عموم است از جمله : یک مرکز بازدیدکنندگان ، مغازه اپل ، و کافه . اما اکثر فضای این پردیس تنها در اختیار کارکنان اپل خواهد بود ، که شامل دو مایل مسیر برای پیاده روی و دویدن ، یک باغ ، علفزار و یک حوض درون میدان اصلی است . ساختمان ها دارای منابع انرژی هستند که به طور ۱۰۰ درصد تجدید پذیر هستند ، و دارای پنل های خورشیدی ۱۷ مگاواتی در پشت بام هستند.

اپل در حالی این پردیس را افتتاح خواهد کرد که ارزش سهام آن به بیشترین مقدار ممکن در تمامی ادوار رسیده است . و اعتماد سرمایه گذاران به این غول محاسباتی در شش ماه گذشته بازگشته است .

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا