ایجاد مرجع علمی بزرگ با راه اندازی مرکز تحقیقات وب پژوهی

دکتر عزیزاله جعفری، معاون پژوهشی دانشگاه علم و فرهنگ در نشست خبری نخستین کنفرانس بین المللی وب پژوهی گفت:هم اکنون بر اساس رتبه بندی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه علم و فرهنگ در بین دانشگاه های غیر انتفاعی و غیر دولتی رتبه نخست را کسب کرده است.

وی افزود: دانشگاه علم و فرهنگ به واسطه وابسته بودن به جهاد دانشگاهی نسبت به سایر دانشگاه های کشور متمایز است؛ هم اکنون 74 پژوهشکده، پژوهشگاه و مراکز پژوهشی مانند رویان و…. زیر نظر جهاد دانشگاهی به فعالیت می پردازند.همچنین قرار است در قالب تفاهم نامه ای مشترک بین دانشگاه علم و فرهنگ و این مراکز از ظرفیت ها و پتانسیل های عظیم جهاد دانشگاهی استفاده کنیم. پیش بینی می شود طی سال های آینده شاهد نتایج ارزنده این تفاهم نامه ها باشیم.

وی بیان کرد: طبیعتا برگزاری همایش یکی از وظایف اصلی و ذاتی دانشگاه ها است. دانشگاه علم و فرهنگ نیز در این حوزه وارد شده است. ما بهمن سال گذشته چهارمین کنفرانس ملی کارآفرینی را برگزار کردیم. امسال نیز برگزاری کنفرانس وب پژوهی(26-27 فرودین)، کنفرانس ملی تبلیغات محیطی( آبان ماه) و  کنفرانس گردشگری با رویکرد معنویت( زمستان) ، کنفرانس رویکردهای نوین در توسعه منابع انسانی ( پاییز) را در برنامه کاری خودمان داریم.

جعفری تصریح کرد: هم اکنون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با طرح سیاست های جدید، حوزه کار آفرینی را یکی از محور های مهم خود عنوان کرده است. اهمیت این موضوع باعث شد ما این موضوع را درمحور برنامه های خود قرار دهیم. در این بین حوزه وب به لحاظ کارآفرینی وسیع است. ما با برپایی این کنفرانس پیش بینی کرده ایم در طیف وسیع ملی و بین المللی این حوزه وارد شویم.

معاون پژوهشی دانشگاه علم و فرهنگ اظهار کرد: به امید خدا در کنار راه اندازی مرکز وب پژوهی، هسته های مختلف پژوهشی نیز شکل می گیرند تا  این مرکز به یک مرجعیت علمی در فضای وب پژوهی تبدیل شود. این همایش فرصتی برای شناسایی نخبگان فعال در حوزه وب پژوهی و ایجاد بانک اطلاعاتی است.وی در پایان گفت:پیش بینی کرده ایم در کنار این کنفر انس، یک سری نشست های مستمر و همیشگی هم تحت عنوان مرکز هم اندیشی نخبگان علمی در حوزه وب پژوهش داشته باشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا