گزارش ویدئویی از معماری با چاپگر سه بعدی

معماران هلندی ساخت نخستین خانه به روش چاپ سه بعدی را در اروپا آغاز کرده اند . این چاپگر سه بعدی ده برابر یک چاپگر معمولی بزرگ است . مواد به کار رفته در این نوع ساختمان سازی ، پلاستیک آلی است که به وفور قابل دسترسی است. پلاستیک آلی به وسیله روغن گیاهی و میکرو فیبر به شدت تقویت شده است . بنیانگذاران این پروژه اعلام کردند این روش خانه سازی هیچ گونه زباله ای بر جا نمی گذارد و با محیط زیست سازگار است .

قابل ذکر است که این روش خانه سازی در آینده علاوه بر تحولی که در خانه سازی ایجاد می کند ، کل صنعت ساخت و ساز را نیز متحول خواهد ساخت .

هانس ورمولن (Hans Vermeulen) از موسسان این پروژه و از معماران DUS در  رابطه با این تکنولوژی جدید می گوید : موضوع  فوق به این معنا نیست که همه چیز باید به شکل گرد یا منحنی یا اشکال عجیب باشد ، هر چیزی در آن ممکن است . ما در حال حاضر تکنیک جدیدی را در ساخت دیوار به کار گرفته ایم که در آن دیوار به شیوه یکپارچه ایجاد می شود یعنی دیوار با همه تجهیزاتش اعم از سیستم های مربوط به آب ، برق ، عایق و دیگر تاسیسات ساخته می شود . ما در تلاش هستیم که بتوانیم تمام این مجموعه یکپارچه را به روشی هوشمندانه ساخته و در نظر داریم که از استفاده مواد اضافی بکاهیم و خانه ای هوشمند ایجاد کنیم .

قابل توجه است که یکی از ایده های به کار گرفته شده در این پروژه ، ساخت این دیوارها و یا قطعات ساختمانی به گونه ای است که بتوان آن را به آسانی حمل کرده  و در مکانی دیگر و یا در کشوری دیگر به هم متصل ساخته  و خانه ای کامل را دوباره ایجاد کرد .

فرمولن در ادامه می گوید : در حال حاضر صنعت ساخت و ساز به این موضوع با دیدی محافظه کارانه نگاه می کند اما تکنولوژی دیجیتالی می تواند این صنعت را به طور کامل به یک صنعت سریع الانتقال و منعطف تر تبدیل کند . این موضوع به صورتی خواهد بود که شما بتوانید به صورت آنلاین ایده هایتان را با دیگران به اشتراک گذاشته و آنها را در سراسر دنیا پخش کرده و سپس نتیجه نهایی را برای دستگاه ارسال کنید .

در واقع نصب و راه اندازی قطعات این نوع خانه ها مانند ساخت یک پازل بزرگ است . پیش بینی می شود که تا سال 2017 میلادی با ساخت بلوک های ساختمانی به شیوه چاپ سه بعدی این روش خانه سازی رواج پیدا کند .

طراحان این روش خانه سازی امیدوار هستند که این شیوه بتواند فرصتی را ایجاد کند تا خانه سازی با هزینه های کمتری برای محیط زیست انجام شود .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا