جلوگیری از خروج بیش از 463 میلیون دلار ارز با تولید 3 میلیون دز واکسن دوگانه

دکتر مجتبی نوفلی با اشاره به تولید واکسن دوگانه دیفتری و کزاز در شش ماهه نخست سال جاری اظهار کرد: میزان تولید واکسن دوگانه دیفتری و کزاز خردسال(DT) در این موسسه حدود 304 هزار دز بوده است.

وی با اشاره به اینکه حدود 2 میلیون و 700 هزار دز واکسن دوگانه دیفتری و کزاز خردسال(DT)در نیمه نخست سال 95 در این موسسه تولید شده است، افزود: در مجموع در شش ماهه اول سال جاری حدود 3 میلیون دز واکسن دوگانه دیفتری و کزاز خردسال و بزرگسال در این موسسه به تولید رسیده است.

مدیرتحقیق و تولید واکسن های فرآورده های پزشکی موسسه رازی بیان کرد: با توجه به این تولیدات در موسسه رازی، از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه از خروج حدود 463 میلیون و 500 هزار دلار ارز از کشور جلوگیری به عمل آمده است.

وی با اشاره به اینکه واکسن دوگانه ویژه خردسالان (دیفتری، کزاز) جایگزین خوبی برای کودکان زیر 6 سال است که از واکسن سه گانه نمی توانند استفاده کنند، گفت: واکسن سه گانه؛ برای کودکان بالای 6 سال تجویز می‌شود.

دکتر نوفلی خاطرنشان کرد: در واکسن دوگانه مخصوص کودکان حجم بیشتری پادتن ضد دیفتری وجود دارد که این حجم بیشتر مناسب کودکان بزرگتر از 6 سال نیست و عوارض را به همراه دارد، یعنی در کودکانی که بعد از تزریق واکسن سه گانه عوارضی مانند تب بالای 40 درجه، گریه مداوم و یا تشنج مشاهده شود، باید از واکسن دوگانه ویژه کودکان به جای سه گانه استفاده کنند.

به گزارش روابط عمومی موسسه رازی، وی با تاکید بر اینکه این واکسن فقط مخصوص کودکانی است که شرایط تزریق واکسن سه گانه را ندارند، افزود: فرق واکسن سه گانه با دو گانه در عامل ضد سیاه سرفه است که در واکسن دو گانه وجود ندارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا