تطبیق پذیری نئاندرتال ها با حیوانات وحشی

به تازگی تیمی از پژوهشگران و دانشمندان موسسه زیست باستان شناسی اجتماعی اوولوچیا Institut de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES) با همکاری و مشارکت دانشگاه روویرا ویرجیل یکم Universitat Rovira I Virgili (URV) در حال انجام پژوهش های میدانی و کاووش در غار Cova de les Llenes هستند که انسان های نئاندرتال در بازه زمانی 200 هزار سال پیش در آن زندگی می کردند .

بر اساس اعلام رسمی سرپرست این تیم پژوهشی ، هدف اصلی این پژوهش ، به دست آوردن مدارک و اسناد قطعی جهت بررسی ارتباط بین انسان های نئاندرتال و حیوانات وحشی ، به ویژه  گوشتخواران بزرگ و نحوه تطبیق پذیری آن ها است . یافته های این تیم پژوهشی نشان می دهد که انسان های نئاندرتال در محوطه جلوئی این غار زندگی کرده به شکار حیوانات مختلفی می پرداخته و از گوشت آن ها استفاده می کردند . مهمترین این حیوانات عبارتند از : گوسفند و بز وحشی ، گوزن ، اورک ، کرگدن  و mega loceros که گونه ای از گوزن های غول پیکر منقرض شده محسوب می شود .

در این حفاری همچنین ، شواهدی از ابزارهای سنگی ساخته شده توسط نئاندرتال ها به دست آمد که بررسی های انجام شده نشان می دهد که این جامعه انسانی 200 هزار ساله ، ابزار های سنگی خود را با استفاده از سنگ های موجود در اطراف رودخانه فلامیسل Flamisell River می ساختند .

بر اساس شواهد و قرائن موجود ، مشخص شد که علاو بر انسان ها حیوانات گوشتخواری نظیر کفتارها ، پلنگ ، گرگ ، روباه و گورکن نیز در این غار سکونت می کرده اند و خرس ها نیز از بخش هائی از غار جهت خواب زمستانی استفاده می کردند .

این مدارک نشان می دهد که انسان های باستانی و حیوانات مختلفی به طور مشترک از بخش ها گوناگون این محوطه غار باستانی استفاده کرده و در کنار یکدیگر می زیسته اند . در این غار و به ویژه در بخش های تحتانی آن ، آثار متعددی که نشان دهنده وجود خرس ها و ساخت آشیانه جهت خواب زمستانی آن ها است ، به دست آمده است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا