حمل محموله دو و نیم تنی به ایستگاه بین المللی فضائی

سخنگوی آژانس فضائی روسیه Roscosmos در یک گفتگوی خبری اعلام کرد : " فضاپیمای ترابری M-27 قرار است طی ماموریت محوله ، محموله ای به وزن 2 هزار و 500 کیلوگرم را از زمین به ایستگاه بین المللی فضائی منتقل کند . "

بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده ، آزمایش های اولیه این فضاپیمای ترابری با موفقیت انجام شده و از نظر فنی هیچ مشکلی برای انجام این ماموریت وجود ندارد . به همین دلیل بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ، طی چند روز آینده عملیات سوختگیری فضاپیما انجام شده و این سفینه جهت اجرای ماموریت ، آماده خواهد شد .

بر اساس اعلام رسمی مقامات آژانس فضائی روسیه ، عملیات پرتاب این سفینه ترابری که توسط یک راکت ماهواره بر انجام خواهد شد ، برای تاریخ بیست و هشتم ماه آپریل سال جاری میلادی ( برابر با هشتم اردیبهشت ) برنامه ریزی شده است . این عملیات راس ساعت 10 و نه دقیقه صبح به وقت محلی انجام خواهد شد .

در خاتمه شایان ذکر است که کارشناسان مرکز فضائی پیشرفته شهر سامارا Samara آزمایش های لازم جهت مونتاژ و بررسی راکت ماهواره بری که این ماموریت را بر عهده دارد ، انجام داده و آزمایش های فشار هوا  روی این راکت انجام شده است .

بر اساس اطلاعات اعلام شده ، این ماموریت بر عهده راکت ماهواره بر Soyuz انجام خواهد شد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا