چگونه خودروی خود را سرپا نگه داریم؟

با رعایت این نکات ساده، خودرو مدت طولانی تری در شرایط مطلوب باقی مانده و ارزش دارایی شما حفظ می شود:

در دوره های منظم خودرو را بشویید

لزومی ندارد که هر روز زمان زیادی را به تمیز کردن خودرو اختصاص دهید؛ با این حال، شست و شوی منظم، در حفظ سلامت ظاهری خودرو بسیار تأثیرگذار است. شوینده های مختلفی که هر روز به بازار عرضه می شوند، اگرچه به جلابخشی و حفظ ظاهر خودرو کمک می کنند، اما می توانند در بلندمدت به رنگ خودرو آسیب بزنند.

درصورتیکه شناخت دقیقی از بهترین شوینده های موجود در بازار ندارید، بهترین گزینه استفاده از ترکیب آب گرم- کف یا مراجعه به کارواش های معتبر است.

 

از کفپوش خودرو استفاده کنید

تمیز کردن بخش داخلی خودرو بویژه زیر صندلی ها بسیار دشوار است. این قسمت ها به سرعت کثیف شده و در روزهای بارانی، آب و گل و لای جمع شده در زیر صندلی ها به سختی تمیز می شوند.

کفپوش برای خودرو در حکم فرش برای خانه است. استفاده از کفپوش های مناسب و مقاوم که از جای خود جابجا نشده و براحتی شسته می شوند، علاوه بر کمک به حفظ نظافت، از ایجاد خراش یا لکه بر روی کف خودرو جلوگیری می کنند.

 

خودرو را مرتب جارو کنید

صرفا استفاده از کفپوش برای حفظ نظافت داخلی خودرو کافی نیست. به صورت منظم قسمت های داخلی خودرو بویژه اطراف و زیر صندلی ها را جارو کنید. درصورتیکه زمان کافی برای جارو کردن خودرو را ندارید، نظافت داخلی را به کارواش بسپارید.   

 

از روکش خودرو استفاده کنید

خودروهایی که در پارکینگ های روباز یا در کنار خیابان پارک می شوند، در معرض تابش نور خورشید، گرد و غبار یا فضولات پرندگان قرار دارند.

بهترین راه محافظت از خودرو در برابر عوامل آلاینده، استفاده از روکش های مناسب خودرو است که به حفظ تمیزی و جلای رنگ خودرو کمک می کنند؛ از این طریق، خودرو دیرتر کثیف شده و نیاز به شستشو پیدا می کند.

 

نظافت کامل خودرو

توصیه می شود که هر 4 تا 6 هفته یکبار، کل خودرو را تمیز کنید؛ این نظافت کلی شامل شستن بخش های داخلی و خارجی، تمیز کردن کامل شیشه ها، واکس و پولیش، تمیز کردن لاستیک ها می شود.

 

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: euromotorsport

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بسیاری از وسایل و فناوری ها به جامعه ما راه پیدا کردند که روش استفاده آنها همراهشان وارد نشد. خوب است که چنین مطلبی آموزش داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا