74 درصد از شرکت های بین المللی هنوز هم نسبت به 'خونریزی قلبی' آسیب پذیرند

به گزارش ایرنا سال پیش اخباری در خصوص آسیب پذیری موسوم به 'خونریزی قلبی' (Heartbleed) منتشر شد؛ این آسیب پذیری یک نقطه ضعف جدی در کتابخانه نرم افزار رمزگذاری «OpenSSL» است.

«SSL» برای امنیت در دنیای وب بوده و ترافیک اینترنت را رمزگذاری می کند، بنابراین اطلاعات محرمانه مانند رمزهای عبور محافظت می شود که با این حفره امنیتی این رمزگذاری دچار مشکل شد و احتمال اینکه رمز عبور به دست هکرها بیفتد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی 'Pcmag' و به دنبال کشف این حفره امنیتی به کاربران توصیه شد تا علاوه بر تعویض تمامی رمز های عبور خود مرورگرهایشان را نیز به روز کنند اما می توان گفت با گذشت یک سال از کشف این حفره امنیتی 74 درصد شرکت های بزرگ هنوز اقدام جدی در این زمینه انجام نداده اند.

در حالی که در آگوست سال2014 حدود 76 درصد وبگاه 2 هزار شرکت بین المللی مورد حمله Heart Blead قرار گرفت اما تا ماه جاری وبگاه های شرکت های بین المللی آسیب پذیر تنها به 74 درصد رسیده است.

این در حالی است که تنها 15 درصد مدیران فناوری اطلاعات شرکت های بزرگ در برابر حمله heart Blead اقدام مناسب را انجام داده بودند و 54 درصد از آنها حتی متوجه نبودند که در معرض این حمله قرار گرفته اند.

طبق این گزارش استرالیا بیشترین آسیب پذیری را داشت؛ به طوری که تنها 16 درصد از شرکت های این کشور به طور کامل محافظت شد.

این درحالی است که حدود 59 درصد از شرکت ها در آمریکا نیز از این آسیب پذیری در امان نماندند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا