اجرای طرح تولید واکسن چهار ظرفیتی تب برفکی با فناوری هسته‌ای

به گزار ش روابط عمومی موسسه رازی،سید داوود حسینی با اشاره به پروژه‌های تحقیقاتی انجام‌شده در موسسه رازی شعبه اراک اظهار کرد: چندین پروژه در جهت شناسایی، استخراج تعیین هویت و ساخت آنتی‌ژن‌های  نوترکیب OMPهای باکتری بروسلا در سلول‌های یوکاریوت و پروکاریوت با دانشگاه آزاد اسلامی اراک به انجام رسیده و یا درحال اجرا است.

وی افزود: این شعبه در سال جاری دو پروژه تحت عنوان «تشخیص بیماری‌های ویروسی اخطار کردنی در مزارع پرورش قزل‌آلا با استفاده از روش Real time pcr »و پروژه «ساخت کیت‌های آبزیان» را به صورت مشترک با موسسه تحقیقات شیلات ایران در دست اجرا دارد.

رئیس موسسه شعبه اراک گفت: در سال جاری چند پروژه تحقیقاتی که عمدتاً کاربردی  هستند با دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه الزهرا، دانشگاه علوم پزشکی اراک، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و یک مجموعه بزرگ بخش خصوصی در حال نهایی‌شدن داریم.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته پروژه «تولید واکسن چهار ظرفیتی بیماری FMD (تب برفکی) با استفاده از  فناوری هسته‌ای» به صورت مشترک با سازمان  انرژی هسته‌ای به انجام رسید و محصول بدست آمده در یک گاوداری خصوصی مورد آزمایش و ارزیابی قرار گرفت که نتایج به دست‌آمده بسیار مطلوب بوده و گزارش نهایی در دست تدوین است.

حسینی افزود: اخیراً نیز پروژه‌ای در جهت تولید واکسن بروسلوز، به صورت مشترک با بخش بروسلوز  موسسه رازی مرکز به تصویب رسیده که امیدواریم بتوانیم جایگزین مناسبی برای واکسن‌های رایج تهیه کنیم.
 وی تصریح کرد: در مجموع محصولات بدست آمده در تحقیقات انجام شده، کشور را از بسیاری از موارد مورد نیاز در کیت‌سازی بی‌نیاز خواهد کرد.