حمل و نقل شهری بر مبنای سوخت پاک

شهر پکن یکی از آلوده ترین شهرهای جهان و همینطور یکی از پر جمعیت ترین شهرهای دنیا محسوب شده و آلاینده های جوی و زیست محیطی در این شهر بسیار بیشتر از سایر کلان شهرهای جهان است که این موضوع موجب شده تا سالانه تعداد مرگ میر ناشی از آلودگی هوا در این شهر بسیار بالا باشد. این موضوع سبب شده تا مدیران شهری پکن به طور زیربنائی در فکر استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی مبتنی بر سوخت های پاک باشند.

 "electric catfish" دارای دماغه ای آیرودینامیک بوده و پنجره های بزرگی دارند. طول این اتوبوس ها تقریبا دو برابر اتوبوس های عادی است و هر کدام از آن ها به طور استاندارد  قادر به حمل یکصد و چهل و هفت نفر مسافر هستند. استفاده از این ابر اتوبوس های شهری که با انرژی الکتریکی کار می کنند می تواند یک گزینه مناسب برای کاهش میزان ترافیک و تولید آلاینده های جوی در کلان شهرهای دنیا محسوب شود.

یکی از این اقدامات، طراحی و استفاده از اتوبوس های برقی 18 متری ویژه ای است که قابلیت جا به جائی تعداد زیادی از مسافران را داشته و به محیط زیست آسیبی نمی رسانند. بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه، اتوبوس های فوق هیچ گونه آلاینده جوی تولید نکرده و همچنین قادر به حمل یکصد و چهل و هفت مسافر هستند.

موضوع حمل و نقل و ترابری شهری در پایتخت پر جمعیت ترین کشور دنیا از دیدگاه های مختلفی قابل بحث و بررسی است که از مهمترین آن ها می توان به موضوعاتی از قبیل  ترافیک و آلودگی هوا اشاره کرد. همچنین به  این موضوع باید توجه داشت که  کشور چین همواره به عنوان یکی از کشور اصلی تولید کننده دی اکسید کربن و آلایندگی های جوی در جهان شناخته شده و در سال های اخیر در صدر این فهرست قرار دارد.   

این اتوبوس ها عنوان "electric catfish" به معنی گربه ماهی الکتریکی معرفی  شده اند که دارای دماغه ای آیرودینامیک بوده و پنجره های بزرگی دارند. طول این اتوبوس ها تقریبا دو برابر اتوبوس های عادی است و هر کدام از آن ها به طور استاندارد  قادر به حمل یکصد و چهل و هفت نفر مسافر هستند. استفاده از این ابر اتوبوس های شهری که با انرژی الکتریکی کار می کنند می تواند یک گزینه مناسب برای کاهش میزان ترافیک و تولید آلاینده های جوی در کلان شهرهای دنیا محسوب شود.

 

ترجمه: احسان محمدحسینی

منبع: china.org

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا