دانشگاه ارومیه برای دومین بار در رده موثرترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفت

به گزارش ایسنا، سلیمان پور معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ارومیه با بیان اینکه پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI) در چهار شاخص تعداد مقالات برتر، نسبت تعداد استنادها به مدارک، تعداد استنادها و تعداد مدارک به رتبه بندی دانشگاه‌ها می پردازد، گفت: بر اساس این رتبه بندی دانشگاه ارومیه در حوزه  مهندسی در رده دانشگاه‌های موثر جهان قرار گرفته است.

معاون پژوهشی دانشگاه ارومیه ادامه داد: در همین راستا و در آخرین رتبه ­بندی پایگاه مزبور، دانشگاه ارومیه در حوزه مهندسی از لحاظ تعداد کل مقالات منتشره در این حوزه رتبه 766 جهان و از لحاظ تعداد کل ارجاعات رتبه 965 جهان را در بین 1288 دانشگاه و مرکز تحقیقاتی که توانسته‌اند در حوزه مهندسی رتبه کسب نمایند، بدست آورده است.

وی همچنین با اشاره به رتبه کلی دانشگاه ارومیه در شاخص مقالات تصریح کرد: در همین رتبه­ بندی، دانشگاه ارومیه با در نظر گرفتن تمام حوزه­‌ها رتبه 2021 را در بین 5 هزار و 270 دانشگاه و موسسه از لحاظ تعداد کل مقالات بدست آورده است.

به گزارش ایسنا، پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI) به عنوان یکی از پایگاه‌های ISI هر دو ماه یکبار به ارائه دانشگاه‌های برتر دنیا بر اساس کیفیت تحقیقاتشان می‌پردازد. در این رتبه‌بندی، دانشگاه‌هایی که بر اساس تعداد استنادها در یکی از رشته‌های 22 گانه در جمع دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی یک درصد برتر دنیا قرار گرفته باشند، معرفی می‌شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا