بهینه سازی زمان در macOS

اما چگونه با استفاده از ویژگی های جدید و متعدد این سیستم عامل میتوان به کارایی بیشتری دست یافت؟ این سوالی است که نیک راولینسون در جدیدترین شماره از مجله MAC LIFE در قالب مقاله ای به آن پاسخ داده است.

بزرگترین تغییرات به معنای ارتقا و پیشرفت های کلیدی در macOS Sierra را میتوان در چند نکته کلیدی خلاصه کرد.

 قابلیت های ویژه برای عکس ها

عکس ها دارای قابلیت های تشخیص هوشمندانه صورت، تشخیص مناظر و همچنین توانایی جستجو بر اساس نام هستند. حافظه قادر است عکسها را بر اساس معیار های مختلف مانند افراد رخداد ها و … دسته بندی کرده و آنها را به صورت پشت سر هم (slide show ) نمایش دهد. ویژگی جدید دیگری که در این نسخه وجود دارد،آلبوم مکان ها است که عکسها را به نقاط مختلف روی یک نقشه کره زمین متصل می سازد و شما می توانید عکس ها را بر اساس مکان های جغرافیایی که در آن گرفته شده اند،دسته بندی کنید.همچنین می توانید جهت اصلاح عکس های خود نکات مورد نظر را به صورت موقت بر روی عکس یادداشت کنید و بعدا اصلاحات مورد نظر را انجام داده و کل این یادداشت ها را پاک کنید.    

ذخیره سازی بهینه

اگر حافظه دستگاه شما پر شده باشد این ویژگی تنظیماتی را برای رفع مشکل پیشنهاد می کند، برای مثال به صورت خودکار فایل هایی که اخیرا مورد استفاده نبوده اند راه به iCloud می فرستد و iTunes فیلم های مشاهده شده را پاک می کند.

 

دسکتاپ و اسناد را به اشتراک بگذارید

شما می توانید فولدرهای اسناد و دسکتاپ را در درایو iCloud ذخیره کنید و ازاین طریق در اپ درایوiCloud در ios  نیز به آن ها دسترسی داشته باشید و به راحتی این فایلها را به اشتراک بگذارید.

Siri کلید بهره وری

Siri  احتمالا بیشترین افزایش را در بهره وری Sierra ایجاد می کند. siri علاوه بر پیش بینی آب و هوا، گزارش دهی درباره سفر به شما و اعلام اینکه چه موسیقی در رادیو در حال پخش است، پرسش ها و درخواست های شما را نیز درک می کند برای مثال میتوانید این درخواست را داشته باشید: " فایل های Excel که در این هفته روی آن ها کار کردم را به من نشان بده" چگونگی تعامل شما با siri در یک پنجره شناور نشان داده می شود تا همزمان بتوانید با اپ های دیگر نیز کار کنید.

Sierra همه جا قابل اجرا نیست

اپل به تولید کامپیوترهایی که عمر طولانی دارند معروف است، به این دلیل که به هنگام تغییر و ارتقا سیستم عامل خود معمولا نیازمندی های آن را تغییر نمی دهد.اگر چه در مورد sierra نیازمندیهای حداقلی را برای اولین بار از سال 2014 که مربوط به سیستم عامل Yosemite بود، تغییر یافته اند.

برای اجرای Sierra شما حداقل به GB2 حافظه و GB8.8 کارت ذخیره قابل دسترس نیاز خواهید داشت. شما به یک MacBook یا iMac مدل اواخر 2009 به بعد ، یک Mac Pro، Mac Mini  یا MacBook Pro مدل اواسط  به بعد، یک MacBook Air مدل 2010 به بعد یا یک MacBook  12 اینچی نیاز خواهید داشت.اگر Macشما خیلی قدیمی باشد قادر نخواهید بود که Sierra را نصب کنید.

سفارشی کردن Sierra با استفاده از اپلیکیشن های سوم شخص

شما با استفاده از این اپلیکیشن ها می توانید برای خود محیط کاری ایده ال بسازید. با وجود تمامی تغییراتی که اپل در Sierra ایجاد کرده است هنوز راه های بسیاری وجود دارد که میتوان از طریق آنها این سیستم عامل را بهبود بخشید. در ادامه 2 مورد از فواید اساسی اپلیکیشن های سوم شخص که با تلاش های بی وقفه توسعه دهندگان آنها بوجود آمده است، به اختصار توضیح داده می شود.

HYPERDOCK،(bahoom.com) یکی از برترین ویژگی های 10Windows را برای macOS به ارمغان می آورد.HYPERDOCK مانند Windows پیش نمایشی از پنجره باز هر اپلیکیشن نشان میدهد و شما میتوانید نرم افزاری که میخواهید را انتخاب کنید.

ALFRED، (alfredapp.com) پیش از آنکه اپل به ایده Spotlight برسد، قابلیت دسترسی کیبورد را برای اپلیکیشن های شما فراهم آورده است. نکته قابل توجه در مورد ALFRED این است که ویژگی های اصلی و انعطاف پذیری که این اپلیکیشن ارائه می دهد، رایگان هستند، که در این میان میانبر های جستجوی کلمات در گوگل و ویکی پدیا و آمازون مفید تر از سایر ویژگی های هستند. 

برای دسترسی به جدیدترین شماره MAC LIFE فایل پیوست را ملاحظه فرمائید.

 

مترجم: شیوا اسکندری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا