نبود جناح‌های سیاسی در مناظرات دانشجویی خلا است

همچنین ، دکتر سعید پورعلی معاون فرهنگی، مهدی کاظمی خالدی رییس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، محمدحسین مطهری رییس کمیسیون دانشجویی شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی از عوامل اجرایی این مسابقات، 18 بهمن ماه در محل دفتر مرکزی جهاددانشگاهی برگزار گردید.

دکتر سید حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی در این نشست با اشاره به صحبت های یکی از اعضای تیم برگزیده سال گذشته در مورد لزوم تقابل نظرات و جناح های مختلف در عرصه مسابقات مناظره، اظهار داشت: برگزیده دوره قبل به نکته مهمی اشاره کرد که برخی از دوستان جناح های سیاسی که باید در جلسات حضور داشته باشند متاسفانه حضور ندارند؛ این یک خلأ است.
دکتر طیبی افزود: باید با بررسی مشخص شود چرا همه تفکرات مختلف در کنار هم قرار نمی گیرند تا نظرات یکدیگر را ارزیابی کنند. چون اگر ما بین خودمان حرف بزنیم به چالشی بر نمی خوریم از همین رو باید جناح های مختلف سیاسی نیز حضور داشته باشند.
رییس جهاددانشگاهی با تأکید بر لزوم جدی تر شدن روند مسابقات مناظره، تصریح کرد: مناظره ها باید جدی شده و از شکل قبلی خارج شود. باید امکان خطا به دانشجوها داده شود چون کسی نمی خواهد از شرایط سو استفاده کند و دوستان نیز باید مطالعاتشان را بیشتر کنند تا بتوانیم علمی تر هم حرف بزنیم.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فرصت های برگزاری مناظره های دانشجویی در طول سال، گفت: با توجه به این توانمندی باید امکان گفت و گو با سازمان های مختلف سیاسی را فراهم کنیم تا آنها نیز در این عرصه حضور فعال داشته باشند.
وی در پایان سخنان خود ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری پنجمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی خاطرنشان کرد: این قبیل اقدامات، ضرورت امروز و فردای جامعه ما و کشور ماست و چنانچه بتوانیم شورای اطلاع رسانی را برای جامع تر شدن حوزه دربرگیری مسابقات ایجاد کنیم به طور قطع نتایج بهتری را شاهد هستیم.
در ادامه این مراسم، محمدحسین مطهری رییس کمیسیون دانشجویی شورای عالی انقلاب فرهنگی که مسوولیت هماهنگی داوران مسابقات مرحله کشوری مسابقات را بر عهده داشت، با تأکید بر لزوم ارتقای سطح آموزش در مرحله ششم مسابقات گفت: لازم است که به منظور ارتقای سطح کیفی حجم موارد آموزشی را برای شرکت کنندگان و دبیران اجرایی بالا ببریم.
وی با اشاره به فعالیت در کمیته داوری مسابقات، این امر را یکی از سرمایه های این مسابقات برشمرد و اظهار داشت: هماهنگونه که استحضار دارید حساسیت داوری در مسابقات بسیار بالاست و چنانچه میزان حساسیت ها در این عرصه کاهش پیدا کند می توان به نتیجه کار امیدوار تر بود.
گفتنی است، همراهی سایر نهادهای فرهنگی و اجتماعی و سیاسی برای روشن ماندن این مسیر، لزوم همراهی بیشتر جهاد دانشگاهی با این ارگان ها، ایجاد حوزه های بازتر سیاسی و فرهنگی و اجتماعی برای ورود دانشجویان، توسعه کمی و کیفی در مباحث مناظره ها و گزاره ها، رفع مشکلات مالی و افزایش بودجه مسابقات و…. از دیگر موضوعاتی بود که حاضرین در این جلسه به آن اشاره کردند.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا