روبات های پرنده مورد بیشترین توجه و حمایت

به گزارش پایگاه اینترنتی فناوری در این رقابت 640 روبات از 40 کشور با هم به رقابت می پردازند؛ این رقابت ها از رینگ بوکس تا پرواز در هوا متفاوت است.طبق این گزارش اگرچه همه انواع روبات های انفرادی و تیمی در این دور از مسابقات اروپا حضور دارند اما تمرکز این دوره بر روی روبات های پرنده است و بهترین تیم های فعال دراین عرصه شناسایی و اعلام می شوند.

دانشگاههای کشورهای اروپایی مدت هاست در ساخت روبات های مختلف  روی روبات های پرنده تمرکز پیدا کرده اند و تیم های دانشجویی سازنده تازه ترین روبات های پرنده با قابلیت های بالا مورد تشویق و حمایت قرار می گیرند.

برخی از کارشناسان عرصه فناوری شرکت کننده دراین مسابقات می گویند از نسل جدید فناوری های نوین عرضه شده دراین مسابقات می توان در کارهای جاسوسی، نظامی و عملیات کشف ، نجات و یا انهدام سریع استفاده کرد.

برخی از دانشجویان شرکت کننده دراین دور از مسابقات نیز می گویند: هدف اکثر تیم های شرکت کننده ساخت روبات های پرنده ای است که قابلیت های بالایی برای پرواز و شناسایی و درعین حال چالش با سایر روبات های مشابه و حتی کنترل و نابودی آنها دارند.

آنها می گویند:اکنون روبات های پرنده علاوه بر کارویژگی سرگرمی به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای مهم امنیتی در کشورها مورد استفاده قرار می گیرند بنابراین ارتقا ء نسل های قدیمی به مدل های بالاتر و کاربری آنها به ویژه با امواج ultrasound اولترا ساوند مورد توجه تیم های تحقیقاتی دانشجویان دانشگاه های اروپا قرار دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا