گوگل مرورگر کروم را برای پلتفرم iOS متن باز کرد

به گزارش مجله شبکه،اما پس از سال‌ها مراقبت مستمر و با دقت، گوگل امروز اعلام کرد کدهای مرورگر کروم ویژه پلتفرم iOS را به پروژه کرومیوم وارد کرده و برای این کدها یک مخزن متن باز ایجاد کرده است.

در سیستم‌عامل iOS مرورگر کروم گوگل به جای آن‌که از موتور رندرینگ Blink استفاده کند مجبور است از موتور رندرینگ WebKit که از سوی شرکت اپل آماده شده است استفاده کند. اپل در ارتباط با محصولات نرم‌افزاری که از سوی شرکت‌های بزرگی همچون گوگل یا موزیلا تولید شده و قرار است در اختیار کاربران اپل قرار گیرد سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای را اتخاذ می‌کند. به‌کارگیری موتور رندرینگ WebKit نیز در راستای همین سیاست‌ها است. در نتیجه مرورگر کروم مجبور است از دو موتور رندرینگ webKit و Blink پشتیبانی کند.

به همین دلیل است که تا به امروز گوگل کدهای مربوط به مرورگر کروم ویژه iOS را در پروژه کرومیوم اضافه نکرده بود. اما با تغییری که از امروز به وقوع پیوسته است، کدهای مربوط به این دو موتور رندرینگ در یک کد پایه و یکسان قرار می‌گیرند. بدون شک اتخاذ چنین رویکردی پیچیدگی‌های بسیاری را در زمینه مدیریت کدها به وجود می‌آورد. البته این‌گونه به نظر می‌رسد که گوگل برای غلبه بر این پیچیدگی‌ها در بعضی موارد برای مدیریت بهتر کدها و نظارت بر مشکلات از الگوریتم‌های هوشمند استفاده خواهد کرد. در طول چند سال گذشته، تیم توسعه‌ دهنده این مرورگر در شرکت گوگل تلاش‌های بسیاری کردند تا تغییرات موردنیاز را در مرورگر کروم ویژه iOS پیاده‌سازی کنند. اما با توجه به تعهد گوگل مبنی بر متن باز کردن کروم این شرکت در چند سال گذشته تلاش‌های بسیاری کرد تا کدهای کروم ویژه ios را در پروژه کرومیوم وارد کند. این تلاش‌ها سرانجام به ثمر رسید و طراحانی که تمایل دارند نسخه iOS کرومیوم را کامپایل کنند همانند هر طراح دیگری این توانایی را دارند تا کدهای موردنظر خود را از مخزن کرومیوم دریافت کنند. ( با فرض این‌که آن‌ها از سیستم‌عامل OS X و Xcode استفاده می‌کنند.) همان‌گونه که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید طراحان به راحتی به مخزن کروم ویژه ios  دسترسی دارند.

برای دسترسی به کدهای مخزن گوگل برای iOS از این آدرس استفاده کنید. گوگل بر این باور است که این حرکت باعث خواهد شد تا فرآیند توسعه مرورگر کروم ویژه iOS بیش از پیش شتاب گرفته و با سرعت بیشتری پیشرفت کند. بدون شک باید از زحمات تیم طراحی و آزمایش‌کننده کدها در طول این سال‌ها سپاسگذار باشیم. به واسطه آن‌که این کدها از این پس و به طور خودکار در هر دو پلتفرم به یک شکل اجرا شده و مورد آزمایش قرار می‌گیرند. گوگل در این ارتباط گفته است: «ما برای جامعه متن باز ارزش قائل هستیم و خوشحال هستیم که سرانجام کروم ویژه iOS نیز به این جریان محلق شده است.»

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا